Mereka Yang Terbaik..!

2/05/2010

Kisah 'emas putih'

Kekadang aku mls nk trgkan kt org nape aku mmilih tuk BF ank,soklan yg biase aku terima bg ank susu ape tembam je..bile aku jwb susu bdn reaksi yg aku trima 'haa'..siap muke tkezut lg..pelik sgtkah kalo ank still BF' aku tau ramai yg msh rs jijik,rimas nk BF ank kalo ibu yg bekerja pastinye bg alasan sibuk plus malass huhu



Aku anggap susu ibu ni cam emas putih knp?ye aku rela bli pump susu yg mhl dr perabih duit bli emas.Pernah skli aku terjumpa iklan psl susu diet yg mengandungi kolustrum kambing ke ape tah yg pasti aku tertarik ngn statemen kt iklan tu kononnye susu tersebut kedua terbaik slps SUSU IBU..so byngknla betapa susu yg percuma ni jauh lbh baik dr susu2 yg mahal2 kt luo sane.

Okeyss aku nk cite psl susu ibu gak ni tp berkaitan ngn filem The White Silk Dress yg aku tonton xlame dulu kt astro..bes cite ni sedih sgt filem Vietnam yg mnelan kos 2 juta dolar ni berkisar keperitan hidup sebuah famili dari ibubapa mrk ni bujang smpla brnk pnak skitar thn 1950an-1960an time perang la.Aku xnk cite lbh nk tau pepanjang sile nonton smpai abesla br tau..



Aku tertarik bagaimne sorang ibu sanggup berkorban dgn 'menyusukan' lelaki tua utk dptkn duit spya ank ppuan nye bleh pkai bju stera putih ala bj rasmi derang la ke skolah.Ibu kpd 4 org ank ppuan br lgla pas mlahirkn ank keempatnye mulenye dia igt akn jd ibu susuan tuk baby rpenye bby tua..org tua tu sakit n hanye susu ibu je yg bleh mnyihatknnye krn susu ibu mmpunyai antibodi yg kuat mlwn pnyakit.Peliknye org tua tu mnum susu tu direct cm bby BF yarkkk..




Bayangkn jela terpakse cari duit wlpn somi dia xtau yg dia wat cmtu..cite ni mmg bes so xheran la filem ni jd top prize winner of Golden Kite Awards kt Vietnam n anugerah lain lg.





Sila layan trailer pilem ni n babak "menyusukn" heheh..






Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...