Mereka Yang Terbaik..!

2/01/2012

Edisi melawa: Cara potong rambut sendiri ala-ala artis Korea

Dah lama nak stori-mori tapi manjang tertangguh gini la gayanya kalo hidup penuh aktiviti ye dop(alasang)
meh nak share rasanya uolss pun dah tahu kot aku je kot yang ketinggalan ketapi
ini cerita bulan lepas lantaklah kalau dah basi pun janji nak gak share stori..

aku tahu uolss semua selalu feeling nak nampak cantik,nampak feminin cam gadis-gadis Korea kan..kan
walopun aku tidaklah panatik ngan artis Korea ni tapi bab melawa kena gak kagum kan..
so bulan lepas masa balik kampung singgah umah tok suami sebab MIL ade kat sana dok mengutip buah-buahan tempatan yang ada..

so sambil nunggu dorang(puak-puak jantan)dok kait buah-buahan itu aku dok la melayan tengok tv sapa-sapa melanggan astro Byond mesti selalu layan channel OneHD kot gitula namanya...semua cite Korea termasuklah game show ke apa semua ada.

kebetulan tengah dok tayang rancangan Star King adelah ditunjukkan tutorial cengganer nak potong rambut sendiri oleh seorang penggaya rambut artis(cun wooo pompuan tu)
tetiba aku jadi tertarik la plak..mana taknya nampak cam senang gila dia buat..tup-tup berubah muka hanya dengan potongan rambut depan je muka leh jadi macam-macam bentuk.kira takyah gi bayo mahal-mahal nak gunting rambut bleh buat sendiri je janji uolss yakin gitu kan.

malah kalau rasa nak rambut tu nampak pendek ala-ala gaya potongan 'bob' pun bleh kira cam rambut tu disorokkan la so nanti bleh lepaskan semula kasi nampak panjang semula.
dan yang bestnya aku suka dia tunjuk cara potong rambut kasi ade jambul kat depan kira nak ada rambut depan la sama ada biar penuh atas dahi atau biar senget belah kiri/kanan kebetulan rambut aku jenis yang sama panjang kira takde jambul kat depan kan maka aku pun ngetest la potong sendiri..
hoyehhh langsung nampak lebih feminin muka ku huhuhu.




Dan ada lagi video-video lain bleh cari kat youtube yea kawan-kawan



pasti lebih menawan penampilan uolss nanti..:)

2 ulasan:

uncle gedek berkata...

apalah jadi muka uncle kalau uncle buat rampot k-pop...?

~pengsan!

Cik Puan Nurul berkata...

muka ankel akan jd cun la apa lg hihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...