Mereka Yang Terbaik..!

5/15/2010

Apa dalam kotak ini

Kotak yang sangat istimewa bagiku bukan sebab harganya yang berapa henggit je tuh,atau bukan sebab ini adalah kotak hadiah yang pernah kuberikan pada Encik Suami dizaman bercintan cintun tapi sebab isi kandungannye..
Memang dulu waktu harijadi Encik Suami kuhadiahkan beliau sebuah buku tak ingat tajuknye tapi tentang keagamaan la walaupon tahu beliau bukanla orang yang suke membaca tapi kuhadiahkan gak..tahun sebelumnya kuhadiahkan sebuah Al-Quran dan terjemahan.
Eh tutup dulu cerita tu jom kite tengok apa yang ada dalam kotak yang penuh misteri nusantara nih hihihi ..jeng..jeng

"
"
"
"
Taraa..la tak saspen pon kan..cuma surat-surat lama..memang lama pon sampol pon tah kemana.Ini sebenarnya surat yang dikirim oleh salah seorang sahabat baik aku dari zaman persekolahan sampai la ni.
Setiap kali cuti sekolah yang panjang kami akan berbalas surat masing2 ceritakan apa aktiviti yang kami buat huhu..dulu kan mana ade handphone cam sekarang..keluargaku semekin internet ke tepon umah pon takde..
Bleh dikatakan setiap minggu aku kejar abang posmen mintak pos kan surat huhu.Kebetulan bapak kawan aku ni ada kedai makan tak jauh dari pejabat pos so kawan aku ni biasanya akan sertakan siap2 dua tiga keping setem lam surat tu supaya senang aku nak membalasnye.

Aku sayangkan surat2 nih sama seperti kusayangkan persahabatan kami sampai la dah abeh sekolah,kemana aku bawa surat2 nih tengok sampai dah kahwin,pindah umah pon tetap kubawa bersama.Banyak tau suratnye termasuk la nota2 ringkas masa lam kelas ala biasala dulu2kan pas-pas nota kecik nak borak takleh nanti cekgu marah huhu.

Aku harap sangat dapat tunjuk surat nih balik pada kawanku itu tapi susahnye nak jumpa dia sekarang nih..yelaa sibuk manjang..umah aku ni pon dia tak penah jejak lagi.Aku nih tak ramai kawan baik so setiap sahabat yang aku ade sangat kuhargai termasukla sahabat di alam maya nih..
Pada kalian terima kaseh sebab selalu singgah sinih dan tinggalkan komen..sesungguhnye komen2 kalian tuh wat aku rasa dihargai..ailap u all mmuah3x ecehh macam dah xnak berblog lak..


Nota rindu : harap dapat ketemu insan bernama Nurulain ni suatu ketika nanti..Sobs

21 ulasan:

Ms. Ann berkata...

hu..hu... surat cintan-cintun yer... anne dah lama bakar sumer surat2 dedulu.. dah tak simpan dah.. malas..nak ingat kenangan lelamer

Amanina berkata...

hahaha. dah lama tak dapat surat dari kawan2. skrg guna facebook, emel, ym saja. sungguh takde nilai sentimental. haha

nabilah_2908 berkata...

hrumm..terkenang zmn dulu...selalu gak berbalas surat...tp lebih kepada nota la..hehe...even time tu 1 kelas..

pernh juga ada buku gossip...konon ms cikgu tgh mengajar..tekun...mencatat isi2 penting..sebenarnya dok bergossip..buku itu akan berjalan 1 kelas tnpa disedari oleh cikgu..hehe..sampi sekarang sy simpn buku tu..

if ada peluang berkumpul semula..sure sy akan tunjukkan semula buku gossip tu.. :)


jom ke APA KATA HATI pulak,
ANAK BAPAK

qasehadam @ nurul berkata...

@Ms. Ann

bukan surat cintan cintun huhu xde boipren pon mase skolah dulu..syg nk bakar sy mmg jenis sgt hargai ape shj yg diberi org

qasehadam @ nurul berkata...

@Amanina

tula..surat ade nilai sentimental datang dari hati..kad kawen pon org dh takmo antar dtg kat umh ye

qasehadam @ nurul berkata...

@nabilah_2908

seronokkan kalo dikenang balik..mst gelak sorang2 pastu meleleh lak ayo mata

☺[ai][sUmi]☺Chan berkata...

wahhh.. sumi puh dulu2 rajin jugak berbalas surat.. skrg nih dah xde dah.. sume pakai email jer.. rindu pulak nk menulis panjang2 nih.. :h:

qasehadam @ nurul berkata...

@?[ai][sUmi]?Chan

ye mmg rindukan lame dah tak tulh srt pnjg2 guna pen

Three Musketeers berkata...

Hahahaha... Dulu pernah gak tulis surat2 nie, dengan kawan kiter dari UK. Memang selalu berbalas surat dengan dier. And until now, still keep in touch with her, through facebook plak...:D

maszlanz berkata...

anda di tag

qasehadam @ nurul berkata...

@Three Musketeers

jauhnye sahabat pena..omputih kaa

Tanpa Nama berkata...

Hello everyone, it's my first pay a quick visit at this web site, and paragraph is truly fruitful for me, keep up posting such articles or reviews.

My website ... automotive engineering KwaZulu Natal

Tanpa Nama berkata...

I know this web site offers quality dependent articles and additional
stuff, is there any other web page which provides these data in quality?



Have a look at my website ... graphic design Johannesburg

Tanpa Nama berkata...

I could not resist commenting. Well written!

my webpage - Click This Site

Tanpa Nama berkata...

Greetings I am so glad I found your blog page, I really found you by accident, while I was searching on Yahoo for something else,
Regardless I am here now and would just like to
say cheers for a tremendous post and a all round exciting blog (I also love the theme/design), I don’t have time
to browse it all at the moment but I have book-marked it and
also added in your RSS feeds, so when I have time I will be back to read
a lot more, Please do keep up the fantastic b.


Have a look at my web site ... more info

Tanpa Nama berkata...

What a data of un-ambiguity and preserveness of precious knowledge
on the topic of unpredicted feelings.

Here is my webpage: Click this site

Tanpa Nama berkata...

Good site you have here.. It's difficult to find quality writing like yours nowadays. I truly appreciate people like you! Take care!!

My site - click the site

Tanpa Nama berkata...

I was very happy to discover this page. I want to to thank you for ones time due to this
wonderful read!! I definitely loved every little bit of it and I have you book-marked to see new stuff on your website.


Check out my web blog :: Click here

Tanpa Nama berkata...

You really make it seem so easy with your presentation but
I find this topic to be actually something which I think I would never understand.
It seems too complicated and extremely broad for me. I am looking
forward for your next post, I will try to get the hang of it!


Have a look at my weblog Visit here

Tanpa Nama berkata...

Good day! I could have sworn I've visited your blog before but after looking at some of the articles I realized it's new to me.
Regardless, I'm definitely happy I came across it and I'll be book-marking it and checking back frequently!


Here is my webpage: visit this site

Tanpa Nama berkata...

I used to be recommended this web site through my cousin.
I am now not positive whether or not this publish is written via
him as nobody else realize such targeted about my trouble.

You're wonderful! Thank you!

Also visit my web site; Visit Here

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...