Mereka Yang Terbaik..!

3/20/2009

aku dan susu ibu




sebut pasal susu ibu ni pasti igtkan aku ttg cabaran dan tekanan yg aku terima coz kputusan aku mahu fully breastfeeding(BF)ank aku sehingga umrny 2thn malah kalo lbh ape slhnya.kdg2 org akn btny knp aku mmilih cr yg ssh,knp tidak beri shj susu formula.bg aku biar ape org nk kate aku ttp akan meneruskan misi aku ni hgga ke titisan susu yg terakhir..cait.knp agakny ramai ibu2 diluar sana slu ambil remeh bile sebut ttg BF.alasan yg biase mrk bg kesibukan bekerja so sshla kalo BF anak lebih baik bg susu formula(FM) je ank cepat kenyang ibu bleh wat keje lain.padahal mrk ini kurang ilmu ataupn mmg tdk mahu cuba utk dptkan ilmu ttg BF bg ibu2 yg bekerja.aku akui memang agak mencabar apabila memilih untuk fully BF .mcmmane nk BF ank kt tmpt awam,time kenduri kendara n mcm2la yg nk kene amik kira.tetapi bknkah seorg ibu itu diciptakan utk jd lebih tabah dan kuat spy mampu menghadapi hari2 yg yg mendatang ia samalah spt seorg wanita itu mahu melahirkan ank tp tdk mahu merasa skt ketika melahirkn malah nak memiliki ank ttp tdk mahu bersusah payah ktika membesarkan ank.para ibu ms kini lbh suka lembu yg nguks tu menjd ibu susuan kpd ank mrk dr cuba mencari alternatif lain cthny gunakan breastpump(BP) utk dptkan stok susu ibu.mungkin mrk tdk tahu betapa mulianya jika seorg ibu itu dgn ikhlas menyusukan ank mereka dgn susu ibu.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...