Mereka Yang Terbaik..!

5/20/2010

Adik oh adik

Siapa lak adik tuh? adik adalah nama timangan untuk Qaseh sejak dia dalam kandungan lagik sebab time tu tahu jantina apa so selalu la panggil dia adik.Aku sorang je yang panggil dia adik..Encik Suami dulu masa aku peknen dia panggil si kenit Adam sebab dia bajet anak dia tuh laki lah tapi naluriku dah dapat rasa aku bakal dapat anak perempuan.

Sekarang nih pun ku masih panggil dia adik walaupon orang lain panggil dia Qaseh ataupun Aceh..pasnih kene panggil dia kakak la..tidak menjadi2 pangai ngada2 dia tuh.
Sekarang nih selain berani memanjat naik atas meja dia dah pandai la sikit2 sebut dua tiga perkataan contohnye ; ni antara yang ku paham laa da lagik tapi tak ingat lak


nak - hendak
anak- taknak
ayah- tak payah
mak,amama - emak
abah - abah
meow- kucing
nyum-nyum - reaksi nak makan
ababoo -dia akan sebut bila tgk cermin sambil muncungkn mulut
uhuhuhu - ikut intro lagu Hafiz -Noktah Cinta

Dia nih memang becok,suke bercerita siap dengan tangan lagi bergerak..kalo dengar lagu yang dia suka siapla joget-joget pastu siap nak ikut nyanyi lagi contoh macam lagu Nenek Kebaya kat tv3 tuh.
Si kenit nih pantang nampak buku ke,majalah atau kertas dan pen siap la dia mesti ambik pastu sibuk menconteng tak kat atas kertas kat badan dia takpon kat dinding.
Siapla kalau dia masuk bilik selongkar buku -buku yang orang dah susun elok pastu satu-satu dia angkut buku pastu duk atas sofa ke takpon baring kat lantai sambil konon-konon kusyuk lerr membaca..

Aku memang sengaja susun buku atau majalah kat tempat rendah sebab kalau kat tempat tinggi dia akan usaha nak panjat nak ambik so risau gak nanti terjatuh ke ape jadi biarkan jela tak pe lah walau kene kemas selalu pon dari terjadi kemalangan yang tak diingini..

Snap gambo curi2 je nih..kalo dia perasan nanti ngamuk nak kamera lak..

4 ulasan:

Yaati Nor berkata...

comel qaseh baca buku..dia bape thn dah yek?

qasehadam @ nurul berkata...

@Yaati Nor

nak masuk setahun 8 bulan..dia mmg suke ngan buku sejak dulu lagi

Uda berkata...

lasak juger yer dak qaseh ni..
tu dia.. qaseh dah bg hint kat mama dier.. hehehe taun depan mama pulak yg baca buku tu..

qasehadam @ nurul berkata...

@Uda

ehek ye la tuh hikhik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...