Mereka Yang Terbaik..!

5/01/2010

Belajarlah hormati keputusan orang lain

Suri rumah tangga

Selalu aku terpikir dah banyak mane impian yg dh aku capai sebetulnye tak banyak mana pon..pernah aku bercita2 nak jadi seorang doktor walaupon minat aku lebih ke arah bidang penulisan walaupon xjadi seorang novelis terkenal ke hape tapi jd penulis blog pon kire okey la kan..aku tak pernah menyesal memilih untuk jadi suri rumah sepenuh masa tapi sangat menyesal kerana ade yang memandang rendah terhadap kerjaya profesional ini uhuks..

percayala surirumah di zaman muka buku ini bukan lagi sama seperti zaman Kak Bedah bawah pokok ketapang dulu atau zaman Kak Kiah and the gang main kutu bawah pokok limau bali..sangat berbeza okey.

So setinggi mane pon kalians belajar hebat mane pon kalians bertegur sape la dengan seorang suri rumah kalians xkan dipandang bodoh pon..memilih tuk menjaga makan minum anak2 bukan bermakna seseorang tuk cetek ilmunye..ia sebenarnye adalah satu pengorbanan.Oprah Winfrey sendiri penah berkata dia memang tabik springla pada wanita2 di seluruh dunia ini yang menjaga anak mereka sendiri walau dalam ape jua keadaan sebab beliau pon tahu tidak semudah yang disangka tanggungjawab seorang suri rumah itu

Menyusukan anak dengan susu ibu


Satu ketika dulu aku memang seakan obses dengan penyusuan susu ibu sampaikan bile melihat anak orang lain minum susu formula(FM) rasa mau je aku campak botol tu nak jerr aku sound mak budak tu..nak je cakap ape ke bengap ko ni bagi susu lembu nak suh anak ko pon nguks cam lembu ke..dasat memang dasat.

Susu ibu adalah yang terbaik walaupon aku sendiri pernah diherdik sebab bagi ank minum susu ibu..memang susah nak ubah persepsi org lain terhadap ape yg kite buat..dan tak mudah gak kite nak pakse org lain ikut cara kite..mungkin bagi org lain susu formula lagi elok wlpon hakikatnye bukan begitu so cara terbaik kite harus belajar tuk menghormati keputusan org lain..sebagai ibu bapa kite lah yang menentukan ape yg terbaik tuk anak2.

Aku selalu percaya pasti ade sebab2 yg tertentu mengapa ramai ibu diluar sane yg masih gagal untuk memberi susu ibu pade ank mereka sepenuhnye selama 2 tahun.

Ibu-ibu ini sebenarnye perlukan galakan dan panduan sapa tau disudut hati mereka ini memang tersimpan hasrat tuk BF anak mereka..mereka ni kekurangan ilmu tentang penyusuan susu ibu bukan semua org tahu tntang susu ibu tak caye cuba tanye kawan2 kalians ade phD pon lum tntu tahu..



biar tersalah ampon jangan tersalah hukum..



Hehe..salam sayang daripada kami anak beranak..

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...