Mereka Yang Terbaik..!

5/13/2010

Geram dan risau


Aku memang cukup berhati-hati dan sangat risau kalau terjadi apa2 pada Qaseh yelaa bukannye ramai pon anak aku dan bukan senang nak dapat anak..kadang2 orang akan rasa sikit bengang laa contohnye macam kalo balik kampong biasa la saudara mara nak main ngan Qaseh nak bawa jalan sana sini tapi aku selalu harap diorang hati2 la..
nak jadi cerita sehari sebelum hari raya tahun lepas abang ipar aku nampak Qaseh terkedek2 jalan sambil pegang sofa so dia pikir Qaseh dah buleh berdiri sendiri padahal lum lagi so dia pon amik Qaseh pastu lepaskan tangan dia konon nak biar Qaseh jalan apalagi tersembam la budak tu atas lantai meraung dia nangis..dan kejadian tu betul2 depan mataku..sepatutnye abang iporku tu tanya dulu aku Qaseh dah buleh jalan ke tak..dahi Qaseh bengkak dan hidung dia sedikit melecet(rujuk gambo diatas).Aku takde la marah sebab dia mungin tak sengaja tapi berharap kejadian tu tak berulang lagi laa.
Tapi sikit geramla bile dia cakap anak dia dulu jatuh lagi bengkak besor telur ayam dan tak ada apa2 bile aku pikir nak bawa Qaseh gi klinik.Bukan ape kite mungkin nampak tak da apa2 masa tu tapi macam mana kala ade kecederaan yang tersembunyi tup2 satu masa kelak timbul sakit lain lak.
so tak salah kalo nak main ngan anak buah ke anak orang lain ke tapi kite kene la hati2 kalau tahu diri tu jenis yang tak cemerkap jangan dukung baby dekat2 dengan orang dok memasak ke bukan ape silap ari bulan leh terjatuh baby tu lam kuali ke ape..ade jiran kat kampung aku terjatuh lam kuali masa mak dia tengah goreng kuih tempeyek masa tu dia kecik lagi main kejar2 dengan abang dan kakak dia abeh melecur kulit.

Sekarang nih aku kene pokus 200% kat Qaseh bukan ape dia sekarang nih dah makin lasak wat itu ini..semalam masa aku tengah masak dia dah pandai panjat dan duduk atas kerusi kat meja makan biasenye minta aku yang angkat naik atas kerusi tuh..pastu 2-3 minit pastu dah ade atas meja makan sambil main pasu bunga kaca aku..ape lagi terus aku ambik pasu tu sebab kat dalam tu ade kulit siput dan guli ke ape tah aku wat hiasan..

Qaseh ngamuk siap guling2 atas meja hahaha..aku memang tegas sikit biar dia menangis jangan aku yang menangisi atas apa2 yg terjadi kepada beliau kelak..malam tadi pon sama tengah aku sibuk wat kije kat bilik ingatkan dia main ngan abahnye rupenye dah ade kat atas meja makan dok main air milo lam mug yang abahnye punya..abeh comot penuh baju dan meja makan tu ngan air milo..rupenye incik abah dah tertido depan tv.. tak sedar Qaseh dah naik atas meja nasebla naluri aku rase cam ada yang tak kena je..



Gambar diambil masa hari raya Qaseh badmood dari pagi asik nangis je..tgk mase amik gambo ni pon dia baru abeh nangis..

2 ulasan:

Three Musketeers berkata...

Urghhh, tension gak kalau jadik camtue...>_<

qasehadam @ nurul berkata...

@Three Musketeers

ahaha biasala nak wat cmno ye tak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...