Mereka Yang Terbaik..!

5/27/2010

Pening..yang mana satu

Hujung minggu nih sampai la bulan depan banyak kenduri kendara yang harus aku menghadirkan diri tapi tak pasti la dapat gik ke tak sebab kenduri kahwin yang di jempot semuanya bukan dekat-dekat sinih kene balik kampung semuanye..

Sabtu ni je tiga orang kawan satu kelas dan satu sekolah pon ada yang akan menamatkan zaman dara memasing ade yang mengepos kad undangan tak kurang yang menjemput di 'muka buku'..haha walaupon syarat nak suh aku mai kenduri depa mesti bawa kad datang umah hik..
pastu minggu depan lak Pakngah aku wat kenduri kahwin tuk anak dia yang sulung kot dah lame dah jempot kenduri sejak awal tahun lagi sebab kejadian kenduri itu jauh kat Terengganu so beliau jempot la awal-awal..yang nih pon tak kompem leh gi ke tak tapi mak aku suh gi sebab masa aku kawen depa satu femili datang uhuks Pastu minggu seterusnye cikgu sekolah lak yang pompuan pon jemput gak kenduri kawen..aku dah ade sorang anak cekgu ku baru nak dirikan masjid takpela..janji kawen gak kan..nih yang aku ingat la kenduri yg dijempot tu belum lagi kawan-kawan Encik Suami pon ade gak aku tak ingat lak bile entah entah semuanya serentak.
Sebut pasal jemputan kawen nih aku cukup tak minat senornye orang jemput pakai sms ke,muka buku ke takponn main wakil kat orang tu orang nih..sebab kalo ikutkan kene la datang umah,klau jauh bleh lak nak pos kad ke call ke atleast orang rasa teruja gak nak meraikannye..
Kalau jiran jiran kat kampong aku cukup sensitip tau hal ni walaupon sebelah umah tapi tuan umah tak jemput sendiri jangan harap diorang nak datang ni memang betul betul berlaku tau..ingat lagi masa akak aku bertunang dia tempah kek dan sewa bekas dulang/baki kat umah sebelah so masa gik cakap nak pinjam tu sebenarnye secara tak langsung memang mak aku dah jemputla kenduri..tup tup time hari kenduri jiran tu tak datang pon bile orang lain tanya dia cakap mak aku tak jempot..maksudnye tak jemput secara rasmi..bukan dia sorang je camni yang lelain pon sama..memang agak melecehkan tapi tu la mende dah jadi adat diorang orang zaman sekarang mungkin tak kisah sangat..
Nota wajib baca : jangan lupa singgah gak di umah baru ku yang satu lagi nih masih banyak lagi lum sempat nak kasi mantop lagik

1 ulasan:

Three Musketeers berkata...

Apabila cuti sekolah menjelma, kad kawen datang bagai nak gila...:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...