Mereka Yang Terbaik..!

6/14/2010

Demam campak lagik

Minggu lepas kan Qaseh kene demam panas..panasnye dua hari je surut panas naik lak bintik merah ala ala campak tapi tak terukla hanya bahagian tertentu je yang nampak pon..kalo tak tengok dekat dekat memang tak nampakla..sebelum ni masa umur dia lebih kurang 6 bulan gitu penah la dia demam panas dekat seminggu gak pastu naik campak yang penuh satu badan sampai tapak kaki tu..surut panas campak naik tapi bile panas dah hilang dia kemain aktif walaupon badan penuh campak tapi dua hari je kena pastu dah baik. Walaupon campak kali ni tak teruk mana tapi bawak gak la gik klinik takut sakit lain ke..padahal tahun lepas masa kene yang teruk tu aku tak bawa pon gi klinik hehe..bawa gi klinik Zalfah je kat Bangi nasib baik tak ramai yela..Encik Suami nak tengok bola lak.. kuikui yang tu pon demam gak..demam piala dunia,siang hari mule la ngantuk.
Qaseh sabar menunggu giliran..doktor cakap campak ni akan baik sendiri je..so takyah risau.Dulu aku guna daun semambu buat mandi dan alas kat tempat Qaseh tido sebab tu cepat baik kot pelik gak Qaseh takde lak merengek ngadu gatal ke hape aku penah gak kene demam campak masa bujang dulu,dekat nak raya lak tu seminggu tahan seksa badan miang tak ingat..naseb bukan chicken pox tidak abeh parut kat badan..


nih lerr ghupe daun semambu kat laman umah orang India banyak tanam..yang ni petik kat umah Pakcik Google.Ari tu masa Qaseh kene demam campak tu,Pak Guard kat blok aku tinggal nih yang teman abah Qaseh gik cari..beliau gak yang suruh guna daun semambu tu..

3 ulasan:

uda berkata...

baik jer dak qaseh.. duk diam tunggu doc..anak2 uda dulu time kecik cam tu.. kena chicken pox.. mak aii.. teruk jugak.. yg tuwen ni .. tak tahu cam mana..

qasehadam @ nurul berkata...

@uda

Memang lerr baik..pelakon terbaik nih dok diam jee

armouris berkata...

info tentang demam campak di SIHAT SELALU - Demam Campak Berjangkit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...