Mereka Yang Terbaik..!

6/14/2010

Dunia susu ibu..

Salam senin..dah lama nak cerita tentang hal nih..pada semua ibu-ibu diluar sana yang berminat nak tahu lebih lanjut tentang penyusuan susu ibu lebih-lebih ibu muda yang bakal melahirkan anak ke buleh la singgah Dunia Susu Ibu..
Kat sini kalians bleh rujuk senarai Hospital Rakan Bayi,Kaunselor Laktasi,Peer Counselor yang ade kat Malaysia nih..mudah gak kalo kalians nak cari one stop center yang khasnye menjual produk berkaitan dengan penyusuan..mungkin sebelum ni kalians tak tahu siapa yang ada berdekatan dengan tempat tinggal kalians yang buleh dirujuk untuk mengadu masalah..

Selain tu..boleh baca artikel yang berkaitan dengan penyusuan susu ibu,lagi satu sesapa yang rasa blog dia tuh menulis tentang penyusuan blog kalians akan disenaraikan gak kat situ..
Sebenarnye blog dunia susu ibu adalah usaha seorang rakan yang sama sama berkursus MBfPC kat Kuantan dulu..hehe Marziah nama nye,sanggup datang dari Johor angkut anak anak dan suami ke Kuantan walaupon anak beliau yang kedua baru berusia 50 hari time tu..
Sungguh bersemangat sekali..sempat gak aku bertanye kenapa tak tunggu join kursus tu untuk edisi Selatan bulan Julai nanti,jawapan yang beliau bagi sebab dah tak sabar lagi,tak sanggup nak tunggu lagi sebab peluang nih tak selalu datang..
Yang bagusnye sepanjang tiga hari berkursus suaminya sangat supporting menemani melayan kerenah anak anak..susah nak tengok suami yang begitu bersemangat beri sokongan yang padu,biasanye ade yang langsung tak dapat galakan dari para suami sebab tu ada ibu yang cepat down terus tak mahu meneruskan penyusuan susu ibu..
So suami suami kat luar sana support lah isteri kalians lebih lebih lagi untuk perkara yang mendatangkan kebaikan untuk semua..
Ha ni gambo Qaseh ngan Ibtisam anak sulong Marziah lebih kurang sebaya je budak dua orang nih..Ibtisam pon masih menyusu kire Marziah mengamalkan konsep tanderm nursing laa..

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...