Mereka Yang Terbaik..!

10/18/2010

Yang tidak disukai di majlis perkahwinan

Kalian suke gik kenduri kahwin..?tapi mesti ade perkara yang kalian tak suke bile menghadiri ke kenduri kahwin betul tak..jom...kite layannnss..


  • Kalians tersesat sebab pelan rumah pengantin tu salah..sampai ke petang lauk dah abeh baru kalians sampai umah pengantin..

  • Keluarga pengantin yang tidak mesra tetamu dilayan lebih kurang je kalo yang dia kenal amboi kemain lagi..

  • Ketidakcukupan tempat duduk,orang ramai semua pakat takmo bangun walaupon ade yang dah selesai makan.

  • Pilihan lauk yang tidak menyelerakan,dah tu lauk hancur berderai..

  • Semua lauk yang ade tidak sedap termasukla nasik minyaknye..air plak tawar heberrrr..

  • Orang sebelah korang makan ngan gelojoh pastu korek gigi ngan kuku jari kelinkingnye yang panjang iyarkkkk..

  • Kenduri dibuat didalam dewan lengkap dengan pelayannya tapi panas sebab takde kipas

  • Anak kalians tak reti duk diam,mengamuk sana sini nak makan tak senang dah tu sebuk je dua tiga orang lain duk pandang-pandang jelingg..

  • Baju pengantin yang tidak cantik mengikut citarasa kalians..ada sesetengah orang dia rasa terganggu dengan warna baju pengantin seperti merah,biru,hijau,ungu atau oren bagi mereka pakaian pengantin hanya sesuai dengan warna putih,gold atau silver sahaja barulah nampak moden dan urban aagaknya..

  • Mekap pengantin yang tidak cantik..muke berminyak haduiii..ade gak yang tak suke kalau pasangan pengantin tu tak lawa(ade plak kan..)

  • Pemain kompang yang tak abeh-abeh berkompang pengantin dah siap makan pon duk bunyik lagi macam-macam lagu dimainkan..

  • Deejay adelah dikalangan veteran dan hanya memasang lagu pop yeh yeh

  • Pasangan pengantin buat tak kenal kat kalians padahal menber baik haram jadah nak senyumm..

  • Tak dapat bunga telur kecuali kalo kalians bawak hadiah besoo,menepung tawar dan juga salam berduit..paling tidak dapat gula-gula sugus dan jelly sumi.

  • Tuan umah duk sebelah pasu bunga yang besoo supaya senang nak buh duit hasil bersalam dengan orang ramai.

  • Tuan umah salam beria-ria sangat siap peluk siyum biarpon tak kenal sangat pehtu tudung dia dahla basah lencun ngan peluh lantas melekat basahan peluh itu dipipi gebus kalianss..

  • Salam ngan tuan umah tapi dia pandang kalians atas bawah sebab tak kenal..siot je

  • Balik rumah kalians dapat penyakit ceri-beri akibat makan lauk kenduri..

Haha..ekceli banyak jee perkara yang begitu menjengkelkan..tapi tak payah nak sebut semua kann sebab tak semua orang tidak selesa dengan keadaan itu kalo dekat kampung lagik la..dedolu kalau masa kecik-kecik kan bebudak tak disediakan tempat makan kene bawa pinggan gi makan bawah pokok ke atau memana la tapi sekarang dah tak camtu kot huhu..

2 ulasan:

Liyana berkata...

Salam kenal, saya jump dr blog kak fid.

ada yg saya tak suka:
1. muzik kuat sangat, nak bercakap kena jerit2.. tak sukaaaa.. dah la selalunya har kenduri tu la nak jumpa balik kawan lama atau saudara mara lama

2. paling benci photographer, walaupun bukan salah dia berada dsitu, salah pengantin yg panggil dia.. benci sangat2.. pengantn tu kawan2 yg dah berzaman tak jumpa, tapi takleh nak sembang rancak skit, sbb pengantn dok kena turut photographer.. benci benci..

sapa2 kawin, takyah la bergambar hari kenduri, pi la bergambar hari lain..sian kat tetamu.. dah la jemput, layan lebih kurang ja, layan jurugambar ja lebih.. suh jurugambar amik gambar suasana dah la, gambar pengantin len kali la ..

hehe. mai terjah sini plak

qasehadam @ nurul berkata...

@Liyana
Aahaks betui tu mak andam pon kadang kerek gak kite ni kang sbg pengantin rasa bersalah je

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...