Mereka Yang Terbaik..!

11/04/2010

Etok vs Mentarang

Dah lama saya mengidam nak makan menatang bercengkerang nih..kali terakhir saya menikmatinya beberapa tahun yang lepas tu pon sikit je ..pertama kali merasanya masa kecik-kecik kalau balik Temerloh kampung abah saya memang ada orang jual jenis yang salai tu Arwah tok cik saya pon dulu rajin cari menatang ni kat sungai..inilah dia etok sedap juga kalau dimasak gulai lemak buh serai tuh..teringin nak makan lagik dengar cerita kat Temerloh banyak sekarang nih bila la daku dapat makan lagik..dulu masa peknen pun ade gak teringin tapi tak berani nak cakap kat orang takut menyusahkan plak..
pic google
Ni plak namanya mentarang..tak penah makan pon lagi kat Sabak Bernam banyak orang jual tepi jalan..teringin gak nak rasa tapi bila la boleh sampai kat sana..nak kirim kat orang taktau sapa yang dok Sabak Bernam..

pic google
Ada sapa-sapa penah makan mentarang ni...sedap takk sebab nampak macam sedap je dalam tv orang makan..

8 ulasan:

Ina Hashim berkata...

salam...
penah beli mentarang tu..susah gak nak masak..isi dia manis +kenyal2 sket

::Mamalyna:: berkata...

tak penah makan mentarang...
dulu, suka sangat makan etok nie..

qasehadam @ nurul berkata...

@Ina Hashim

isi dia manis ke huhu..kene terai la jugak

qasehadam @ nurul berkata...

@::Mamalyna::

huhu dulu je ke suke skrg dh xsuke ke..mak sy xleh mkn etok walopon beliau suke sbb kalo makan gak perut akan kesakitan yg amat sgt xtau nape cam pantang larang lak

Elly & Emmy berkata...

mentarang amat fofular di kuala perlis.. tapi koi tak berapa suka.. mak koi selalu masak air ngan kulit tembikai.. memang manisss..

TopsyTurvyMum berkata...

salam nurul,
pasal roti pita tu, ok jer pada akak, letak inti tuna ke, ayam panggang ker ngan salad2...sedaapppp!!

have a nice weekends:)

qasehadam @ nurul berkata...

@TopsyTurvyMum

ooo buleh yea cenggitu cergas daku mencobanyaaa

qasehadam @ nurul berkata...

elly n emmy:
tak penah torai lagik makan lauk tembikai kene terai nih pasnih..nnt blk perlis bak mai sekiloq dua mentarang ekk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...