Mereka Yang Terbaik..!

11/15/2010

Laksa Johor dan Aidiladha

Salam..semua orang dah balik ke yea..huhu saya tak balik lagik tak pastila balik malam raya or pagik raya keh..sebab encik suami tak banyak coti ..coti yang ade pon dah -ve hahahaha..sesiapa yang dah raya dulu esok tu selamat menyambut hari raya Qurban yeaa..apekah pengorbanan kalians kali ini..

Nah nikmati laksa Johor ini..hihihi ni menu semalam tetiba saya terajin masak laksa Johor pepagik dah bangun orang lain hari minggu bangun lambat saya kul 5.30 am dah bangun lepas solat bagai tercongok depan tv sambil nyapu sampah..bengang tau cerita Filipina peberet saya tu ditayangkan kul 6 am kat Astro Prima ala cite The Two of Us dulu kul 2pm pastu tuko kul 5.30 pm setiap Senin sampai Rabu,pehtu tuko lagik setiap Sabtu dan Ahad plak kul 5.30 pm pastu tuko lagik kul 7 am Sabtu dan Ahad pehtu start minggu lepas tuko plak kul 6am..hisssshh geram tul laa dah;a takde ulangan..gigih saya kan bangun pepagi nengok tv yela..saya ni tak selalu sangat ngadap tv kecuali cite yang bess ajee..huahua

Resepi laksa Johor ni saya ikut dari Kzai..pi terjah belog beliau tuk mencoba resepi yang mabeless ni..semalam saya siap tapau bawak ke Gombak melawat anak buah kawan saya yang baru lahir sebab saya tau kawan saya ni suka makan laksa Johor..huhu sampai menjilat pinggan katanya siap sms tak cukop huhu..agak leceh sikit nak masak laksa johor nih sebab kena ade udang kisar sekali dan kene tumis dulu bawang dan rempah ratusnya tapi rasanya amat berbaloi tu saya guna ikan kembong je kalo guna ikan tenggiri taktaulaa cemana lagikk mebeless gaknya
saya guna sikit je rempah kari dan cili kisar sebab Qaseh pon nak makan gak kan..so saya buat sambal belacan yang super powerr pedasnya la huhu..spagetthi pon guna yang jenis halus skit tuh ..abah Qaseh yang biasanya tak suke makan laksa johor pon makan gak haha..
kalo sesapa rajin singgah kat Foodcourt Sungai Ramal Junction pon ade laksa johor nih saya makan tak pandang kiri kanan dah tau-tau dah abis semangkuk huhu..

2 ulasan:

TopsyTurvyMum berkata...

Salam Nurul,
walaweiii sedapnya nampak laksa johor tuu..
akak ni peminat laksa johor tegar gak haha..kalau jumpa menu ni mesti order:)
Ayam panggang akak tu, akak pakai combo oven..guna microwave ngan oven function so dia masak cepat la dlm 1/2 jam utk sekor ayam..oven suhu 200C. Kalau nak pakai oven biasa guna 220C bergantung oven masing2 la jenis gas ke letrik.

uishh panjangnyer komen cam bleh buat entry..ekekeke

Selamat Hari Raya Nurul!

qasehadam @ nurul berkata...

@TopsyTurvyMum

ooo oven ku jenis elba biasa je kot tapi ade besi yg bleh cucuk ayam sekor pusing2 cam buat ayam golek tuh konpius nih nk guna suhu bape kang rentung ayam sekor semua pakat leleh ayaq liuq..kahkah..takpela eden torai gakla kan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...