Mereka Yang Terbaik..!

5/17/2011

Percubaan membuat Pavlova..jangan gelak.

Sabtu lepas tetiba merajinkan diri membuat pavlova untuk kesekian kalinyaa..selama ni dok tengok orang buat je pastu ade yang kata buat pavlova ni susah yang amat,sebab tu harga sampai beratus ringgit huhu..tapi bila godek-godek cari resepinya adehh idoklaa payoh benor buatnyaa so cer terai dulu la kan baru tau susah ke tidak..acik pun terai le buatnya sekali dah siap bakor...lepas bakor pavlova ni takleh kuarkan dari oven dulu biar dia sejuk sendiri dalam oven..gitulaa acik buat tapi...tapii..macam tak puas hati je meskipun sekejapan benor habis pavlova ni saja buat 4 ketul kenit-kenit acik makan 2-3 suap je yang lelain diperabiskan licin tanpa kesan oleh Qaseh dan abahnya..
gambo tak clear..tau napa tak puas hati sebab acik telah masukkan 4 sudu tepung jagung dalam adunannya padahal sepatutnya bubuh 1/2 sudu jaa hahah dah siap bakor barulaa tau hukhukhuk..sengal sungguh salah baca resepi la ni..takpa sebab tak puas hati acik buat lagi sekali lagi pun diorang ni tak puas makan yang buat hari tuuu..tak berseri sangat kan pavlova acik buat sebab tak de buah setoberi hari tu so gunakan jela buah apa yang ada...
nanti buat yang baru acik tepek resepinya sekali ehhhh..bila tengok orang dalam umah ni pelahap pavlova ni dengan rakus dan berselera semangat sikit nak buat lagi ini tidak sendiri buat sendiri makan hahahaha..

2 ulasan:

l a l a , S h a h e i l a berkata...

lama2 nanti perfect la tu.. hehe

Aisumi Chan Kawa'i berkata...

1st time dgr.. ape eh nih?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...