Mereka Yang Terbaik..!

8/13/2011

Kepochi la sangat..!

Serius dulu-dulu aku memang tak tahu natam apa kepochi sebab setiap kali orang sebut perkataan tu aku terbayang menda alah ni

gelakgulinggelakguling..tak tau napa asal aja ade perkataan baru yang pelik mula aku terbayang makanan..tapi bila dah lama sikit kan bila sebut kepochi aku terus terbayang makcik-makcik felda pulak kadang-kadang terbayangkan jiran lama kat flet kos rendah dulu masa sewa kat sana..ohhhhhhh sangatlah kepochi jiran ku itu..beliau ni niaga nasi lemak pepagik disebabkan kekepochian(hampun mak rosak segala tatabahasa)beliau itu aku jadi tak de mood nak beli nasik lemak beliau lagi..kadang-kadang sengaja menghindarkan diri dari terserempak dengannya..kijam tak dah la sebelah umah je pun.yela aku baru je dok situ,menyewa kat situ pun lebih kurang 4 bulan je kot sementara nak tunggu kunci masuk umah baru patutnya kunci umah dapat ngam-ngam lepas aku kawen tapi biasalah dengan pemaju ni.sebagai pengantin baru aku memang tak berminat sangat nak layan gosip-gosip ke apa tak biasa mak noksss..
kenkonon privasi la sangattt hakhakhak...

Tetapi gimana pun aku pernah gak rasa bersalah ngan akak sebelah umah tu bukan pasal tak layan gosip ngan beliau tapi ada sekali tu kiteorang balik kampung,balik-balik umah akak tu ngadu umah dia kena baling batu dan ade orang lempar kertas kat pintu umah siap maki-maki carut segala bagai..tahu kenapa?
umah aku sewa dulu,umah flat tingkat satu sewa mahal nak mampus bawah tu kira G(ground floor eh ) la kan tempat orang parking motor segala dan lalu-lalang sekali,rupa-rupanya ada masalah dengan sistem pembetungan umah tu..air dari jamban or bilik mandi dengarnya mencurah-curah jatuh kat bawah kat G tu kira sapa yang lalu memang nasiblaa
muntah
maka ada la yang bernaseb malang,tapi time tu kiteorang balik kampung so air jamban daripada tingkat2 atas la kot yang turun mencurah tu lalu kat umah kiteorang yang bocor itu..kesian pun ader lawak lagik la ader lagi-lagi bila baca pesanan pada kertas yang dilempar pada umah akak tu..sebab diorang ingat air tu turun dari umah akak tu kan ke sebelah je umah akak tu ngan umah kiteorang.
Hurmm tapi memang umah tu masalah sikit tang pembentungan tu..bilik air selalu tersumbat padahal umah tu bukan lama sangat pun kira baru cantik..flat-flat kat situ cat masih lawa bayar maintainance bulan-bulan pun bukannya diorang nak pedulik sangat kalo kita ngadu memacam.mujur sekejapan je dok situ umah tu memula cam best je tapi panas meruap memalam tak pernah tido dalam bilik tido kat ruang tamu la hari-hari.

Eh kenapa rasa dah larik ke laut cerita ini..langsungkah tiada kaitan dengan tajuk yang diperbincangkan..patutnya tajuknya 'kenangan ngeriku di rumah sewa' hakhakhak...

p/s:kepochi dikatakan berasal daripada perkataan Hokkien..kalau salah fakta ini siler lempang aku betulkan yeaaaaa

3 ulasan:

Elly Emmy berkata...

salah tuuu.. ekehkehh.. meh kitaorangg tlg lempang.. kiri kanan dapat..:PP

Cik Puan Nurul berkata...

dak tecik lempang xsakit sedap adela hahahaha

cik asam jeruk berkata...

sy ade sorg kawan kepochi,nsb baik comel..klo tak memang lempang2 je..hehe. puan nurul, sy da follow blog ni :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...