Mereka Yang Terbaik..!

9/23/2011

Si Kidal Anugerah Ilahi..Tak Ternilai Harganya..

Dulu waktu kanak-kanak..aku rasa paling ngeri nak mengandung dan beranak..
gilerr ko sakit tu..aku selalu terbayang akan kengeriannya beranak keluar ikut montot..
paling seriau jika keluar ikut mulut macam Noor Kumalasari beranak dalam cerita Misteri Rumah Tua..
seram dowhhh..
Ya ..sebab itu aku mengigil bila pak dokter bilang aku hamil 6 minggu..
aku takut sebab aku confirm akan melahirkan anak nanti..akan tetap merasa 'nikmat' itu..
namun selepas trimister pertama..aku jadi tak sabar nak beranak..eh perut cepatlah membesar..
cepatlah baby keluar..aku tak sabar nak beranak ni..
aku rasa bersedia sangat..tak rasa langsung takut ke seram kah..
saat tiba aku beranak..aku rasa bersemangat sangat..eh dokter bila boleh teran ni..
tapi aku alami kesukaran nak keluarkan bayi dari tubuh badanku secara normal..
akhirnya bayi tetap selamat lahir melalui kaedah pembedahan..
sebetulnya ia masih meninggalkan kesan trauma dalam diriku..
bukan sakit ketika kontraksi jadi igauan..tapi bimbang sejarah akan terulang..
iaitu kesukaran dan kegagalan bersalin secara normal maka harus melalui keperitan luka yang perit dan ngilu..
perut yang mengelambir dan membengkak untuk tempoh lama meskipun berbulan-bulan lepas melahirkan..
Namun aku bersyukur dan menerima segala ketentuan Ilahi kerana anugerah yang diberi..sakit melahirkan seolah-olah tak pernah wujud..
Qaseh Izz Zahraa..kekuatan mak yang cantik berseri peneman yang setia anak yang mudah dijaga..lesung pipit di pipi serupa dengan abahnya..ketika bayi tatkala Qaseh tidur wajahnya mirip sekali denganku ketika bayi..ya aku ada bukti bergambar tapi maaf tak dapat di tepek di sini..(takde scanner kekdahnya..)
Qaseh suka tersenyum sama seperti abahnya..ya lah anak siapa kan..tapi daripada pengamatan kami..
Qaseh rupanya si kidal..aku dan suami tidak kidal tapi Qaseh barangkali mengikut Tokki nya yang menggunakan tangan kidal..ya  abahku kidal termasuk adik-adik beradik ku yang lain hanya 1-2 sahaja yang gunakan tangan kanan.
Nakal dan lasak..
suka bergaya..
rajin membantu di dapur..
suka membaca meskipun tak pandai membaca lagi..**Qaseh di klinik menunggu giliran sempat membelek majalah.Majalah kegemarannya adalah majalah fesyen..
Suka sangat pada meow...
ada minat terhadap muzik..heheh pantang nampak orang main drum ke,gitar ke dia akan ambil drum ke,gitar mainan dia dan meniru aksi tersebut..**tok-tok saudaranya pada usia muda ada yang terlibat dalam bidang seni**
Buat anak kecil ku bonda ucapkan..

8 ulasan:

♥cikmOt♥ berkata...

huwaa...takut nak bersalin gak ni...huhuhu

Cik Puan Nurul berkata...

ala..jgn gitu sbb anda mmg konpem kena beranak gak huhu..xleh nak lari dah apa..nk cabut perut ke apa hukhuk..

TopsyTurvyMum berkata...

Happy Birthday Qaseh!
Ohh..ko kena caesarean rupanyaaa..

Kawan aku lagi suka beranak c-sect dari normal. Takut sakit beranak normal katanya hehe..

Cik Puan Nurul berkata...

TTM,
Masalahnya aku ni failed vacuum xlepas nak keluarkan qaseh kat bawah..dah rabak segala episotomi segala baru la depa pi operate secara emenjensi gitu..sakit atas bawah la jawapnya luka belaka..
kalo csect sbb sonsang ke apa yg mmg dr awal tau nk kene operate xpe..ni dh putuih urat segala baru dia belah perut seksa noksss

imHepPie berkata...

hehe sy pon kidal jgk...tpi best sbb rsa diri sgt unik hahaha...lgipun org ckp kidal ni selalunya pandai...aminn

ibunurin berkata...

happy birthday qaseh...semoga membesar menjadi anak yang soleh yang sentiasa menyejukkan hati ibu dan bapa...

oo..kidal rupanya...orang kata kidal ni cerdik...

Cahaya hidup berkata...

ha,ha Thomel happy bday sayang kasih!

Cik Puan Nurul berkata...

terimas semua atas wish ituuuu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...