Mereka Yang Terbaik..!

1/15/2010

ayam goreng oat utk si kenit

Bagi ank2 sesape yg mcm kurg minat nk mkn or xde selera nk mkn mknn pejal sprt nasi,leh cuba wat mskn yg aku kira ckp ringkas n mudah tuk ibu2 yg malas sibuk xde time.kadang2 kite kene kreatif n byk bersabar bile melayan ank2 kite mkn..aku mmg ske cuba resepi br senornya dh byk kali dh aku wat ayam goreng oat ni.resepinya aku ikut dr Amy mastura ms tgk ape2 aje dulu.tapi cam besala aku akn modified mengikut ape yg ade lam esbok n selera ku..ia lbh kurang cam nugget ayam tp yg ni lbh menyihatkan krn guna oat..oatkn leh mengurangkan kadar kolesterol dlm drh. Bahan2nye simple je aku ni mmg xpandai nk ikut sukatan ke besa aku msk main agak2 campak je..yg penting sedap n menepati citarasa mak mentua ramai..sesuai tuk ank2 n juga hidangan ptg.




  • potong isi or dada ayam kecil2 agk leh ank kite mkn.


  • kendian celupkan lam putih telur or telur yg dipukul pn leh tp aku gunakan putih nye shj.


  • pastu campurkan tepung gandum n oat(agk2 nk wat byk mane)buh garam skit


  • then salutkan ayam yg dicelup ngn telur tu ngn campuran tepung td.


  • pastikan minyak tuk menggoreng betul panas n gorengla smp kalernye agk kekuningan.

Hidangan mudah ni leh mkn ngn sos lemon xpn sos thai ke tp aku ske mkn cantu je.rangup je kt luar n lembut kt dlm hehe..qaseh pn ske.emm leh gak buh lade sulah skit tuk menambah rs lg .

nota : aku dh mula rs lapar balik ketika n3 ni ditulih..hihi

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...