Mereka Yang Terbaik..!

1/25/2010

Bubur ayam brokoli

Bubur ni simple je,msk bubur bknla ssh sgt cuma biasenye kene amik ms skit nk tggu beras jd yg ditanak jd lembik..ade gak yg mls n nk cpt depa juz amik nasi yg dh sejuk n camput ngn air buh lam piyuk msk smp lembik.aku tak ske cr ni..siyes cm nk bg kucen mkn lak.
okayss.skrg ni aku besa wat bubur tuk qaseh seminggu skali je..aku dh mula ajr dia mkn nasi cm biase tp aku la yg suapkan.
cemane nk wat bubur ayam ni..hehe mudah saje
  • memula cm biasela masak la nasi dulu ats dapur,sambil tu potong bwg putih n halia mayang halus la..bwg putih sgt bgs ye..sbg antibodi selain buang angin ia jg menambah rs pd mskkn.
  • biasenye aku buh je trs halia n bwg putih td,pastu potong kentang n brokoli kecik2 bleh gak mskkn lobak merah.
  • kendian potong dada or isi ayam kecik2 agk2la kn nk bg bebudak yg mkn.
  • bile ns dh agk lembut leh la mskkn ayam n kentang td,brokoli mskk last skit bile ns dh dkt nk msk elok coz xnk khasiatnye ilang.sayur seeloknye jgn msk lelame smp layu
  • ok..pastu leh la diidangkn tuk ank mkn..aku jrg simpan smp esok lusa lg pn qaseh memilih xkn mkn mknn smlm sme la cm aku nk yg fresh n panas je dr dapo.

selamat mencuba ^_^

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...