Mereka Yang Terbaik..!

5/11/2010

Kerang oh kerang

pic live dari kuali
Rasanya lama dah tak makan kerang yang dimasak sendiri kalau makan pun biasanye sambal kerang dalam nasi lemak..paling rindu nak makan kerang masak gulai kari buh daun kadak ke ape tah yang mak aku selalu masak dolu2..tapi paling ku peberet kerang bakar berempah atau kerang goreng bercili cam gambo kat atas tu.
Memang dah lama nak masak kerang camtu tapi selalu lupa bila gi pasar nak beli kerang.Tapi kali nih beli kat kedai dekat umah je sebab kerang dia lagi segar dan murah lak tu.Sekali aku beli dekat 3 kilo macam la ramai benor yang nak makan nye.
Alah kerang ni berat pun tang kulit beliau je cuba kopek isinye ciput je..gigih aku berus seketul2 kerang ni sebab nak masak sekali ngan kulitnye..last makan kerang bercili nih masa peknen dulu tapi time tu makan sikit je sebab takleh nak masuk byk2 nnt muntah.Kali pertama aku merasa kerang masak sekali ngan kulit mase bujang dulu masa tu ade rakan sekerja aku nih bawak bekal tapi dia panggil kerang masak sos tiram..korang tau seketul je dia bagi aku rasa dah la sedap caitt.. lenkali kalo nak bawa bekal bawa la byk skit ni besor kotak mancis je bawa pastu makan lak depan ramai orang huhu.

So dengan tamak haloba nye sekali nak balas dendam aku masak banyak2 baru puas hati tapi xde la sampai 3 kilo aku masak abeh xmuat lak kuali den..
Mane lak aku dapat resepi yang mabeless nih..hihi terima kaseh pada Uda sebab sudi kongsi resepi beliau ini..kalau duk sebelah umah ku dah hantar dah mangkuk tingkat ehek
kami makan sampai kenyang,Incik Abah lak marah nak diet pun takleh sebab masak kerang yg sedap tu huhu..
NOTA DAPUR : Senang je kalau nak tahu sesuatu masakan tu sedap ke idak selain gambo yg 'menghairahkan' tengok gak bahan2 nye kat situ je kite dah leh imejin mesti sedap..aku penah masak lala stail macam masak kerang nih tapi tak sedap lak..



2 ulasan:

Uda berkata...

tu dia nurul sampai 3 kilo bantai kerang ... tapi betul gak.. bukan banyak mana pun.. kulit jer lebih..

qasehadam @ nurul berkata...

@Uda

hahaha memang pon..kulit je yg lebih berat..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...