Mereka Yang Terbaik..!

9/24/2010

Hadiah hari lahir



Semalam genap Qaseh 2 tahun..minggu lepas Qaseh wat pangai macam-macam maklumla demam lepas tu takde selera nak makan atau minum dia cuma nak mengempeng je lebih-lebih lagi bile saya beritahu nak bercerai susu rupenye dia belum bersedia..bayangkan tetiba setiap masa lak dia nak menyusu lepastu langsung tak bagi peluang saya buat keje dan sebagainya..dia seolah bimbang akan kehilangan emaknye ini..sebab tak tahan dan rasa tekanan gak saya tarik balik kata-kata saya dan bagitau kat dia''takpela..ikut suke la nak menyusu sampai bila pun..''

syukur perangai Qaseh kembali seperti biasa,malah selera makan pon menjadi-jadi..

kebetulan petang semalam dua orang kawan yang pernah satu tempat kerja datang beraya,saya sempat wat mee goreng bodoh je huhu..tapi bertambah-tambah gak depa makan termasukla Qaseh yang ngengade makan sekali gak pon bertambah gak..lepas makan dah kenyang tak lama pastu depa nak balik la,umah depa tak jauh dari umah kami dalam satu taman gak.

Qaseh macam biasa la sibuk ngamuk nak ikut sekali,so saya pon kelam kelibut la amik tudung konon nak antar kawan saya kat bawahla sekali tak perasan saya tersalah amik kunci umah..jeng..jeng pintu umah dah dikunci tapi kunci umah takde yang ade kunci grill je uwaaa

naseb henpon memang ade lam poket seluar terus tepon encik suami suh balik cepat padahal orang tua tu selalu balik lambat..

Kesian ngan kami dua beranak ngan Qaseh dahla diaper tak bertukar lagi..kawan saya dua orang tadi teman saya kat taman berdekatan sementara nak tunggu encik suami balik,dah lama duk kat taman Qaseh pon dah keletihan nak tidoo member tadi ajak gik umah depa,dahla member tu bawak motor je hehe merempit le kiteorang..

Dah Maghrib barulah kiteorang dijemput encik suami balik ke sarang eh kerumah huhu..sian Qaseh kepenatan..tapi puas dia dapat main kat taman.

10 ulasan:

AlongAzrina78 berkata...

Ekekekek...Along selalu dah terbiasa kunci pintu tapi kunci lam rumah pastu melepak le umah org sampai tertido2 time raya..malu!..Kan...Qaseh paham ckp Nurul. Anak zaman skrg bijak. Jangan ceraikan lagi nenen..sian.

Yaati Nor berkata...

macam zahra..org balik nak ikut..siap melalak2 lagi..tu masak kat umah mak mertu..umah sendiri takde org datang beraya lg..klu ada mst dia buat perangai jugak ni..heheheh..budak2 zaman skrg tak takut org..

AcuRose berkata...

Selamat hari lahir wat Qaseh. Smoga akan jadi anak yg solehah dan terus maintain comey & cute ye. Amin.
Anak nak membesar mmg slalu mcm tu, sbb nak masuk stage baru. Merengek lah, tak sihat lah.. bleh tgk perubahan anak dari situ. So, kita layannn..hehe

::Mamalyna:: berkata...

selamat hari lahir qaseh...turn lyna selasa depan... penah terjadi situasi camtue dan terkurung di tengah2...

Elly & Emmy berkata...

aakekehh.. lawak citer antie ni.. ade2 jer kan.. aritu terkunci kat bilik air.. tapi apa pun qaseh jugak yg bertuah.. dpt main lama kat tmn mainan tu..

qasehadam @ nurul berkata...

@AlongAzrina78
yeke along..dashyat lorr siap tido lg huhu

qasehadam @ nurul berkata...

@Yaati Nor
betul tu bebudak zaman sekarang lain dah pangainyee

qasehadam @ nurul berkata...

@AcuRose
thanks anti acu yg kreatif..huhu aminnn

qasehadam @ nurul berkata...

@::Mamalyna::
samat ari jadi gak pada lyna huhu...

qasehadam @ nurul berkata...

elly dan emmy:hiks itew xbertuah cam awaklaa..(qaseh ckp)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...