Mereka Yang Terbaik..!

9/27/2010

Kejadian makan-makan -1

Salam senin..seperti yang saya beritahu last week saya ada buat makan-makan kan Sabtu baru-baru ini so syukur majlis dah pon berjalan lancar..terimakaseh sangat kepada mereka yang sudi meluangkan masa berkunjung kerumah saya..berbaloi gak penat berdiri memasak seharian..tahun ni saya masak sendiri semua juadah cuma dibantu oleh dua orang adik perempuan saya tu pon tuk kerja-kerja penyediaan bahan dan melekakan Qaseh supaya tak ganggu saya buat kerja tapi still gak ganggu terpaksela saya masak sambil mengendong anak hahahaha..macam tahun lepas gak kenkawan saya mesti sorang dua je yang mai selebihnya jenjiran dan rakan sekerja encik suami ...:( tapi takpela mungkin memasing sibuk agaknya takkan nak paksa orang datang umah kita lak kan..so jom kite layan dulu menu yang ado..PPuding Trifle versi buah kiwi..sebab merata mencari buah-buahan campuran semua kedai takda saya perlulah kreatif sikit..nah jadikla gini syukur sangat ramai yang suka siap tapau bawa balik lagik..

nasi impit dengan kuah kacang berdaging stail Johor,rendang daging dendeng stail Perak..yang lelain adelah bahan tuk dimakan ngan bubur lambuk.


bubur lambuk pantai timur..syukur ramai gak yang suke sampaikan jiran saya orang Terengganu bagi markah penuh kat saya huhu..




kueh raya yang turut melibatkan diri dihari kejadian...




ha..ni kes tapau-menapau..lupe plak nak buh gambo kuah nye tadi..saya buat Spagetthi Bolognes request daripada kenkawan sekolah tapi yang mai nye hanya sorang..mujur orang lain semua suke makan gak spagetthi huhu..kesemua juadah yang dimasak adalah request daripada tetamu walaupon ade yang tak menampakkan diri..

bersambung....




Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...