Mereka Yang Terbaik..!

10/13/2010

Makanan kesukaanmu.

Apehal tak habis-habis dengan gambo makanan je nih..macamla orang heran sangat..

ahh gasakla saje nak buh salahke..ala orang lain tu lagik la makan nasi goreng kampung kat gerai tomyam pun tayang seantero donia huhu..

Okep nama masakan kat atas tu laksa lemak..ade orang panggil laksa Kelantan..dolu ketika kecik-kecik saya tak bape gemor nak makannye pendek kata hok yang bersantan-santan ni ai kureng sikit..tapi sejak body makin seksi ni dah jadi gemor pulok

kalo kat kampung Cik Bi memang selalu masak laksa ni memandangkan anak-anak ade yang gemor..err Cik Bi adelah ibu kandung ku uhukss

so masa puasa yang lepas Cik Bi masak laksa ni tak sangka pulok abahnye Qaseh makan tak hengat bertambah sampai balik teraweh pon makan lagik pehtu siap tapau balik Kajang esoknye mujur ade lagi berbelen laksa tu..siap Cik Bi bebel..

"amik resepi laksa ni laki ko suke makan ni.."padahal saya tau je nak buatnye tapi taknak buat sebab ingatkan abahnye qaseh tak suke upenye sukeee..

so Ahad 2 minggu lalu saya buatla laksa lemak kebetulan ade kawan nak beraya so bulehla hidangkan sekali..laksa ni paling penting sambal belacan tu kuah takyah masin sangat tak buh garam pon takpe sebab bile dicampurkan dengan sambal belacan yang masin tu jadi mabeless sangat..

itula sajer cerita makanan kegemaran abahnye Qaseh..eh cam masuk contest pulokk..

4 ulasan:

Elly & Emmy berkata...

hamboi mama nurul.. makan lagik yerrr.. cedap tu.. kuah laksa lemak ni memang sgt marbeles bila kena ngan sambal tu.. meleleh ayor liur niii.. hehehe wan selalu masak.. tapi makan ngan spagetti..

BIONIC WOMEN berkata...

kami sekuarga amat suka laksa nih....mebeles..terliur ler plak..

qasehadam @ nurul berkata...

elly dan emmy;kalo mkn ngn sepegeti tuh dh mcm laksa johor lak peberet tuhhh..nak makan mai la umah bebile je kusedia masakkan..eheks

qasehadam @ nurul berkata...

@BIONIC WOMEN
terliur ke ku pon dh terliur balik..huhu hari tu pon mkn xpuas je ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...