Mereka Yang Terbaik..!

11/09/2010

Cerita nih belum basi lagik

Salam kejadian nih berlaku ketika hujan turun renyai-renyai pagi Ahad 24 Oktober 2010 yang lepas..hampir lupe plak nak kisah kan kat kalian..seperti biasa Perjumpaan Kumpulan Sokongan Penyusuan Ibu(SGM) kali ni dah masuk kali ketujuh untuk tahun 2010 nih..sepatutnya diadakan di Tasik Cempaka Bandar Baru Bangi tetapi atas faktor cuaca kami berkumpul di susuibu.com huhu..kali ni tajuk yang dibincangkan cabaran penyusuan pada usia kanak-kanak..sesuaila topik kali ini sebab si kenit saya pon telah memasuki era toddler bukan baby lagik haha.. Antara juadah yang turut serta dalam perbincangan itu..kaum bapa awal-awal lagi mengeteh kat kedai mamak sebelah haha..kami lak sambil bincangkan topik sambil mengunyah..


turut diadakan acara sambutan harijadi bagi anak-anak yang menyambut ulangtahun pada bulan Oktober..kek di sponsor oleh Puan Hanidah yang baik hati huhu..



tak ramai yang menghadirkan diri kali ini..saya meskipun sakit kepala gagahkan jua tuk hadirinya huhu..






hohoho..acara menikam kek..comel melihat kelatah anak-anak ini..

Disebabkan sakit kepala saya tak berapa nak fokus tapi adalah sikit-sikit yang masuk lam kepala otak nih ahakss

Cabaran penyusuan pada usia kanak-kanak

- puting sakit atau luka dan melecet sebab anak sudah tumbuh gigi

-pelbagai aksi dan gaya menyusu si kecil yang boleh menyebabkan ibu merasa letih kerana menampung badan anak.

-biasanya anak-anak sudah pandai berkata-kata maka dah pandai la nak mintak nenen dan sebagainya walopun di tempat awam.

-malahan anak juga dah pandai nak menyelak baju si ibu tanpa sempat si ibu menyelak sendiri huhu..

Meskipun gitu ada kebaikannya juga menyusu anak pada usia begini dimana hubungan anak dengan ibu lebih erat,anak dapat mempelajari tentang kepentingan payudara sebagai tempat menyusukan bukan sekadar organ seks semata-mata..

Seperti biasa hujung bulan ni juga akan diadakan perjumpaan lagik meskipun kalian tidak menyusukan anak jangan segan-segan meh kite bersuai kenal..meh kite borak-borak santai tidak semestinya kita hanya bincangkan tentang topik pada hari itu tetapi andainya ibi-ibu ada persoalan yang membelenggu fikiran buleh gak diutarakan..jangan risau semuanya di bincangkan secara santai..bawakla anak-anak,suami atau bibik kalian..


-Saya nak ceritakan pengalaman menyentuh hati encik suami yang melawat bumi Kemboja baru-baru ini tapi takleh nak upload gambar plak huhu..





Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...