Mereka Yang Terbaik..!

11/11/2011

Hitamnya Hati!

Orang yang busuk hati ni kalau dah mendengki dengan orang sampai ke lobang cacing pun dia sebuk dok cari salah orang..
Macamlah dia maksum sesangat..terpelihara dari segala dosa  maka nya sesedap mulut mengata orang itu ini..
dengan mudahnya nak hina orang dan menghukum orang lain..

Benarlah biasanya orang yang kalah..yang kena reject biasanya tak boleh menerima kenyataan di tolak
maka saban waktu dok meroyan tak sudah-sudah memecahbelahkan hidup orang..
sudah-sudahlah..kalau dah memang tak tahu menari jangan salahkan lantai yang tidak rata..
kalau tak tahu MEMASAK jangan salahkan dapur yang rosak..

hati itu kalo dah hitam sangat eloklah bersihkan hati tu dengan buat perkara-perkara kebajikan..
aneh sungguh orang ini hari-hari mencuci muka..tapi hati yang berkerak di dalam haramjadah nak dibersihkan..
sudah-sudahlah berlagak sebagai yang arif lagi bijaksana..verangan setazah pilihan..
orang tu memang buat salah sekurang-kurangnya dia bertanggungjawab dengan perbuatan dia dan berdepan dengan masalah itu seperti lelaki..berani mengakui kesilapan sendiri dan memohon maaf
bukan pengecut macam pondan gemuk memekak meroyan sana sini..mengata orang di belakang
menambah garam pada luka yang terbelah..kejisss sangat hokay..mementang orang tu pemes dengki la khennn..

kalau dah longkang tu..memang longkang jugak!!busuk meloyakan tekak


Nota Bengang : Aku benci orang yang memiliki PHD bermulut longkang kumbahan

4 ulasan:

::Mamalyna:: berkata...

CPN, tu yg nampak nyata... yg asik kutuk2 n asik nak cari kesalahan kita jer camne plak... makan ati oooo... sakit ati n bengkak jer rasa ati nie... dah tua tp tak penah nak insaf... camler keturunan die hebat semua...~eh ai plak yang geram..:)

Cik Puan Nurul berkata...

ejan,
org mendengki ejan..biorkan dia..biasanya org yg cenggini idup sesorang diri xde tmpt nk luah perasaan saje cr pasal ngn org tu yg mulut hazabedah sgt tu

محمد رازيق berkata...

org dengki selalu mengeji. doakan mereka sedar. inshaAllah

Hayatie berkata...

Siapa tu? hihi tetibe je!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...