Mereka Yang Terbaik..!

12/23/2011

Kebetulan ataupun khayalan semata-mata?

Aku sakit pinggang lak tetiba..bila tekan kat bahagian tertentu rasa sakit semacam..bila batuk lagi lah sakit..pelik sungguh..
cecepat lah sembuh daripada sakit-sakit ni..nikmat sihat tu tak ternilai harganya..tapi kan hari ni nak share sesuatu aku dok sibuk cari pasal 'KESAN MEMENDAM RASA' tup-tup terjumpa benda ni..
info dikongsi dari sini yek

Maklumat berikut diperolehi dari Prof. Dr. Sir Mugeni Samerin salah seorang ahli lembaga pengarah Sureco yang merupakan pakar perubatan rawatan alternatif.

Kajian ini adalah hasil pemerhatian dari berbagai-bagai sumber. Emosi dan perlakuan rupa-rupanya mendatangkan kesan-kesan tertentu kepada tubuh kita.

1. Kondem Orang - Pengerasan arteri (salur darah) dan sakit tekak
2. Menganiaya - Sakit belakang
3. Menyindir - Bongkok
4. Menahan marah, memendam rasa - Sakit semua bahagian belakang
5. Menanggung masalah sendiri/orang lain - Lenguh bahagian belakang
6. Menyimpan rahsia pahit, tidak memaafkan – Kanser
7. Menyimpan sesuatu - Sembelit
8. Menyampah kepada seseorang - Batuk
9. Kerakusan kasih - Jantung dan paru-paru
10. Minda yang tiada tolak ansur - Sakit sendi
11. Memendam rasa - Sakit pinggang
12. Kekesalan - Hati (liver)
13. Ketegangan emosi - Tengkuk tegang
14. Sedih, terkejut, ketakutan, kegembiraan - Pankreas
15. Komplen - Organ seks
16. Menyimpan dendam - Gastrik

Agak-agak sakit aku ni ade kaitan ke ye dengan emosi diri sendiri....hurmmmmmsedih

4 ulasan:

Kamsiah berkata...

dah berbelas th ada gastrik...emmm akak berdendam kat sapa yea..:)

Zul Fattah berkata...

erm.. cam betul je..? skrang ni sakit blakang..

Ain Atika Zailani berkata...

huii....x sangke ye dia ada effect2 macam tu.hmm...

Cik Puan Nurul berkata...

tak pastila betui ke idak huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...