Mereka Yang Terbaik..!

12/19/2011

Kesakitan yang melanda

lemau..tak bermaya..takde kederat..
situasi daku kala ini
-sejak minggu lepas sekejap demam sekejap elok kendian demam semula..sekejap rasa bertenaga sekejap lemau kembali
-batuk dan selesema di mana setiap kali akan keluar hingus dan kahak berdarah
-kepala berat macam ade sebaldi air
-susah nak bercakap sebab sekejap-sekejapkan batuk,pedih tekak segala
-adakala batuk sampai terkucil
-bahagian muka rasa sakit-sakit
-kadang-kadang rasa seperti tubuh mungil ini di cucuk-cucuk jarum
-sendi-sendi rasa lenguh,otot dibahgian mata pun rasa cam tak selesa kadang-kadang rasa kesat macam sakit mata.
-buat masa ni belum ke klinik lagi ingatkan just batuk-batuk biasa maklumla aku bukan selalu batuk-batuk tapi dalam tempoh sebulan ni 2 kali aku kena batuk-batuk gini.
-jujurnya rasa malas ke klinik  disebabkan layanan doktor yang aku rasa langsung tak berbaloi,biasa kalo pi bagitau sakit itu ini dorang bukan nak cek pun.tengok kita atas bawah pastu tulis ubat tak kira klinik yang murah mahupun yang mahal tak hengat sama je..cara dorang rasa tak berbaloi sangat.
-sejak 2006 aku perasan bila selesema atau batuk pasti hingus dan kahak aku akan berwarna kemerahan dengan darah kan dan darah tu nampak pekat gitu warna darah hidup,penah cakap dengan sorang doktor dia cakap just luka,itu normal.
-tetapi bila aku google tentang hal ni ternyata ianya BUKAN NORMAL,sebaiknya kena lakukan beberapa ujian takut sakit lain tapi itulah dulu tu aku penah cakap dengan pakar ENT lagi kebetulan aku dulu penah kena operate kat bahagian luar telinga ni so sempat aku tanya dia pasal kahak berdarah tu dia tak check apa-apapun cuma cakap itu normal so sebab tu sampai sekarang pun aku anggap bila terjadi camtu ianya normal je la..tak yah risau nak pi jumpa doktor beria-ria.nanti balik-balik doktor bagi ubat batuk je pun.
-masalahnya sekarang ni aku rasa tak sedap hati bila batuk aku takmo sembuh-sembuh dan rasa bertambah tak selesa dengan keadaan ni yela 2 kali dalam tempoh tak sampai sebulan dok kena batuk-batuk tak sudah..yela risau la jugakkan.nanti kalau dibiarkan kata kita ni tak peka dengan keadaan sendiri..lagipun mana tau pendapat doktor ni berbeza-beza kan.Maka aku akan jumpa doktor juga dalam masa terdekat ini.

Nota :Harap-harap bukan punca kepada penyakit yang teruk-teruk..seriau dibuatnya.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...