Mereka Yang Terbaik..!

3/15/2013

Berat sama tetapi luaran berbeza

Dah lama tak cerita transformasi aku kan..transformasi dari gegegegemmm ke tidak gegegegegemm hahahaha..
Ok nampak tak gambar di atas tu..baju neh aku pernah tunjuk kan dulu takpe biarlah nak tunjuk lagi hihihi..
Nak bagitau kalau gambo di atas tu nampak lebih comel dan remaja ianya kerana memang masih muda waktu itu..sekarang pun muda lagi cuma tak semuda dululah..yelaaa takkan aku nak muda selamanya dak..kamu pikir aku Rozita Che Wan makin berumur makin muda huhu..
Ok gambo tahun 2007 tu di ambil di Vietnam masa neh baru 8 bulan berkahwin belum mengandung lagi tapi demok sebab dah kahwin kejenya melantak laki bini hahahahah..
Pi Vietnam ikut suami dan rerakan opisnya ade triplah 3-4 hari gitu kan..

Untuk pengetahuan korang berat aku masa anak dara sekitar 49kg dan ke bawah tetapi setelah bertunang mula-mula nak naik berat tapi 1-2 kg lah kot camtuu..orang lain nak kahwin makin kurus dia makin tembun..dari saiz XS ke S takpe rileks lagi ..ha ha rileks punya rileks tahu-tahu tetiap tahun kena tukar saiz baju barulah reti nak insaf.Lepas kahwin memang menjadi naiknya pipi tembun badan toksah cakaplah kalau sebelum tu ade seluar yang kena jahit kat tepi pinggang sebab longgar kali nih terbalik kena tetas semula pulak kasi muat hahahah..
Tahukah kalian berat di gambar tahun 2007 adalah  sama dengan gambar 2013 termasuk pakaian nya juga adalah sama.
Tak percaya?inilah bezanya berat otot dan lemak..lemak lebih ringan tetapi mengambil ruang yang banyak dalam tubuh kita ia besar tapi ringan sementelah otot kecil tetapi berat dan menampakkan tubuh lebih kemas dan mantap..


Yup..sama baju dan seluar tu dah longgar dengan aku boleh sarungkan tanpa bukak zip kalau seluar tu memang longgar bebenor tak selesa sangat nak pakai dah tapi pakai juga kekadang kalau setakat nak pi buang sampah atau ke kedai berdekatan umah..tak de duit noks nak beli suar baru huhu..suar tu pun amik dari storage box sebab dulu tak muat huhu..kira aku kitar semula suar-suar lama..sementelah seluar baru yang terlebih longgar plak bertukar tempat.sebenarnya aku malas lagi nak beli seluar baru kang longgar lagi jenuh kot macamlah aku kaya sangat asyik nak beli seluar baru je kan huhu..ni pun dah ada hujung tahun lepas beli seluar baru langsung takleh pakai dah sayangnya sebab longgar so akan beli setelah bebenar puas hati dengan berat dan tubuh yang baru ceh wahh..sekarang masih nak kurangkan 1-2 kg hanya untuk mengekalkannya walaopun aku telah melepasi berat ideal..kira kalau naik sekilo dua pun masih dalam zon selamat tu yang penting bukan sekadar setakat mencapai target nanti senang naik kalau terleka.

Memanglah ada yang berkata eh..dah slim pun nak jaga makan lagi,nak bersenam lagi..huhu yela sebab aku bukannya buat semata-mata untuk dapat berat idaman sebaliknya aku jadikannya gaya hidup untuk selamanya..walau dah kurus pun aku masih bersenam 4-5 kali seminggu dan kawal pemakanan sama seperti ketika tembun dulu bezanya tempoh masa dipendekkan dan lebih banyak kepada latihan bebanan dan kekuatan..fokus pada membina otot terutama pada perut sebab kesan hilang berat dan beranak dulu seperti lebihan kulit bagai tu haruslah ada kan tetapi dengan senaman berterusan selama setahun lebih nih dah semakin mengecut lebihan kulit gelebeh tu dan ianya berlaku secara semula jadi lah..
Alhamdullilah sekarang dah boleh pakai saiz XS untuk baju huhu..

5 ulasan:

adzairdawati makdara berkata...

waduhhh bilalah Mak Dara nak dapat kurus seperti tuuuuuuuu..... uwaaaaaaaaaaaa

Daddy Ziyyad berkata...

hahaha..mmg bagus sangat baca entri awak ni...kebetulan hari ni saya cerita pasal lemak jugak...bahahahaha...

ibunurin berkata...

wahhh...best..best...

LYAfrina berkata...

bagusnya.. kagum sgt... makin nmpak muda remaja... huhu.. teringin gak nk kembalikan berat badan lama.. tp itulah..usha skerat jln x jd kan.. kna sungguh2.

saifudin abu izzudin berkata...

nice day :)
Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
Jadilah seperti yang kamu inginkan,
karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal
yang ingin kamu lakukan

http://www.nolimitadventure.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...