Mereka Yang Terbaik..!

3/29/2010

Cerita SGM ke 2

Alhamdullilah..ahad bru ni 28 mac 2010 aku berpeluang togede2 ngn geng ibu2 yg join Support Group Meeting(SGM) yg kedua anjuran susuibu.com msh diadakn di lokasi yg sama iaitu Taman Tasik Chempaka Bandar Baru Bangi port aku lepak jogging bagai ni..kalo yg bln lps aku xdpt join kali ni dpt gak aku mnjoinkn diri thanks pd incik abah yg sudi mnemani wlpn sbnrnye beliau tingin nk bgn lmbat pd ari itu heheh..tp itulah suamiku insan yg paling byk mmberi galakan dlm ape jua perkara yg aku lakukan..ahaks Topik perbincangan pada kali ini adelah Managing Myths in Breastfeeding whoaa topik yg dikira agk panas..yela org kite mmg dh biase sgt dgn mitos2 bagai dlm penyusuan susu ibu ni..perbincangan di adakn dlm kumpulan2 yg dibahagi 3 dan di ketuai olh Puan Kamariah aka mama,Hayatie n kak Zatul.

ni kumpulan Puan Kamariah..haha aku pn trmasuk lam kumpln ni gak..seronok dapat knl ibu2 lain yg selama ini kami knl melalui forum susuibu dan juga blog memasing.topik yg dibincang pn dlm keadaan santai n relaks jeekumpulan Hayatie




kumpulan kak Zatul dan lovebaby




Tgk tu Qaseh pn sibuk gak ngalahkn fasilitator eceh..mmg aritu dia pn sibuk gak nk bercakap bagai wlpn dlm bhase yg aga sukar dipahami olh kami semua yg tak sebaye beliau



pic jrk jauh..golongan bapak2 duk tepi2 jer smbil memerhati bini memasing..



Gambo reramai..tema aritu purple so kami semua nmpak purple ler.. pose sblm sesi mengisi perut memasing..menu aritu potluck stlye iaitu masing2 bw mknn dr rumah tak kire msk sndiri or order kt sesape..sgt seronok smbil mkn smbil tgk demo babywearing..





Hope next SGM leh join lagi..mmg bagus dapat melibatkn diri dgn aktiviti sprt ni byk ilmu dpt di kongsi bersame.. paling sonok kami berbncang ala santai gitu sambil layan anak n relaks je sambil BF ank memasing xprlu nk rs segan2 n xde sape nk larang ke nk mrh..ngeh ngeh.



Nota : to be continued..aku nk cite sal mitos2 dlm masyarakat kite ttg penyusuan susu ibu yg mmg amat mengarut lagi merapu dan xbleh diguna pakai terutama bg ibu2 muda yg baru nk berjinak dlm dunia penyusuan ini..uhuks




Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...