Mereka Yang Terbaik..!

4/06/2010

Jom nikmatinyer

Kali ni abah Qaseh request masakan yg spesel eceh tuk cover balik la ari tu kami mkn xbeh kan..lagi pun abah Qaseh mmg lagi suke kalo aku masak dari hadap makanan kat luar yele..takkan lah dah kawen pun makan kat luar lagi ari2..katanyer lerr kadang2 kalo sempat aku bekalkan makanan tuk lunch dia skali.

Spesel tuk abah Qaseh aku masakan ikan bawal emas tiga rasa mmg licin laa dah tu nikmatinyer lak ngn jus tembikai spesel buatan abah Qaseh ..hmm biasenye ikan bawal aku masak sambal,paling aku ske ikan kerapu stim nyonya nyum2.Aku mmg ske makan ikan daripada ayam ke ape semua mknn laut termasuk yg bercengkerang cam ketam,udang,kepah ke ape mmg aku suke samada dibakar takpun stim..


Malang nasebmu sang ikan..abeh dikerjekan maap ye cik ikan lain kali jgn peragakan diri kat pasar..hihihi

sup cendawan campur isi ayam spesel tuk si kenit


Petangnye lak aku wat cucur udang kuah kacang konon2 abah Qaseh ajk berkelah kat taman takpun gik makan kat Putrajaya mcm zmn kami bersinte dan bertunang dulu2 slu masak2 makan berkelah uhuks ..tapi bleh lak depa dua beranak tido kekenyangan hoh..udahnye ari makin petang dah tu nak ujan lak.
So makan2 sambil layan ABPBH je lerr..tuk makluman aku mmg suke ape saje mknn yg melibatkan campur tgn kuah kacang tapi tak ske sangat kunyah kacang tanah huhu..
Nanti akan ku tepek lak yer resepi masakan di atas tuk dikongsi bersama..
nota kaki : Ikatan kasih sayang lebih erat kalo anak2 dan suami makan masakan daripada air tangan mak or isteri lebih dekat dihati..ustaz la kate aku dengar lam tv..kuikui

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...