Mereka Yang Terbaik..!

5/08/2010

Saya pun selalu terluka

Saya tahu ramai diluar sana ada yang macam kurang senang dengan gaya penulisan saya,yang rasa saya nih terlalu sempoi la tak sesuai la dengan status sebagai ibu..adakah sebab saya dah jadi ibu maka saya harus jadi ala 'mak mak'..tu saya belum bagitau usia sebenar saya..haha ramai panggil saya 'akak'..terpulang saya malas nak cerita panjang tapi ramai dikalangan kawan2 saya ade yang belum pun tamat pengajian dan ade yg baru dapat kerja di ketika saya sudah pun membina empayar famili sendiri kini kuikui..

  • marah
Saya gadis pemalu yang suka buat orang lain ketawa tapi selalu diketawakan oleh orang lain..ade yang fikir saya garang bile saya marah saya akui saya agak panas baran tapi sejak ada anak saya cuba lebih cool bile marah dah terlampau sangat saya minum air masak banyak2 pastu gik la basuh muka ke hape takpon saya akan nangis semahu2 sebab saya taknak pecahkan barang dan taknak menjerit depan anak..saya tak mahu dia ikut segala perbuatan yang tak baik..dan saya hanya mahu jadi ibu yang baik pada anak2 saya.

  • sedih

Sesiapa yang pernah kenali saya secara rapat atau mesra tapi jauh tahu saya sebenarnye seorang yang mudah menitiskan air mata kata org cengeng lah.sebab tu saya rasa pelik bile ade yang cakap saya ni hati kering ke,yang pikir saya ni tak tahu macam mane rasa sedih..saya sangat sedihhhhh...baca email yang melukakan pon dah merembes2 air mata kuar.

  • luka

Kadang2 malas nak cerita pasal hati yg terluka ke ape..sebab ia memeritkan bile dikenang kembali.Sebelum melangkah ke alam bahagia saya pon dah banyak kali terluka dalam cinta so jangan la pandai2 cakap saya tak memahami perasaan org lain yg putus cinta..luka dikhianati kawan baik sendiri..luka bila org tak suka kat kita..luka dgn kata2 org bile saya perjuangkan penyusuan susu ibu..luka bile selalu diperdaya dlm urusan jual beli..kalo ikutkan hati memang saya marah sangat tapi saya seorang pemaaf maka saya sentiasa memaafkan setiap yg pernah melukakan hati ini dan moga mereka ini beroleh kebahagiaan dunia dan akhirat.

Dan jangan kite terlalu cepat menghukum orang lain..nilai la sebaik2nye sebelum tahu nak terjah marahkan orang..kadang2 yang nampak luaran baik lum tentu hatinye sesuci embun pagi..

Sekian daripada saya yang terlalu sederhana,tak cantik dan lawa tapi selalu mahu jadi paling cunn dan baik dihati mereka yang sayangkan saya..dan kerana mereka saya ada sebab tuk bangun awal pagi...

6 ulasan:

BUNGA berkata...

salam..
yaa... saya pun mcm awak jugak.. tp slalunya smpn dlm hati jer..apapun, teruskn hidup ni untuk org yg tersyg...tu yg lbh pnting.. :)

qasehadam @ nurul berkata...

@BUNGA
terima kaseh cik bunga yg wangi atas kata2 mu itu

Uda berkata...

setakat ni.. uda belum mengalaminya lagi.. lagik pun tiada sebab untuk mereka marah atau membenci.. apa yg ditulis berkisar pada anak2 jer.. mintak dijauhi perkara yg tak di ingini..

qasehadam @ nurul berkata...

@Uda
uda xde saper pon yg marah kat blog nih tp pasal lain..berani lah nk marah kat blog ni ai ni keturunan panglima garang eceh..

Three Musketeers berkata...

Biarkan ajer mereka dan keluarga mereka.... Ceewaahhhh...~~~

Jangan dilayan sanat orang macam tue. Biarkan ajer...:D Kiter suker ajer bacer penulisan Mommy qasehadam...:)

qasehadam @ nurul berkata...

@Three Musketeers

maceh puan izyan..ai lap u-hehe qaseh yg cakap

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...