Mereka Yang Terbaik..!

10/04/2011

Ikea..Daiso..Designer Cotton Fabric

Kecintaan saya..tempat menterapikan jiwa sekaligus merampingkan poket..
Si dia bilang..kalau nak pi 'terapi jiwa' kat sini paling koman kena ada RM500 takat bawak ongkos seratus dua bek takyahh..kang mula la menyesal la itu lahhhh..sebab beliau tahu pengarang jantung cinta manis dia ni selalu rambang mata bila menterapikan diri di sini..hahahahahaaa.

meskipun ada sorang promoter kedai perabot tu kan menganjing saya yang suka berkunjung ke sini kononnya takda kelasss katanyaa cehhh..pirahhhh suka hati laaah apa lak takde kelasssss..
Alhamdullilah setakat ni semua barang-barang yang penah di borong di sini masih hokayy je..bertahun-tahun dah gunaa pun..ewww dengki!
Tempat melepakkan diri sekaligus menjulingkan biji mata juga mengempiskan segala poket yang adaa..**ahhh pitammm
cer teka mana ni..?
yeaaaa..Daiso..semua barang daripada kitchenware..sewing..alat mekap..segala macam sampai peralatan berkebun,opis,toys,alat tulis segala macam la semua ada di sini di mana setiap satunya RM5 sajokk..tapi awas kalau anda jenis yang rambang mata ia akan berganda-ganda jadi ratusan ringgit jika  gagal mengawal nafsu serakah haaaaaaahahahahaha
apa yang uniknya Daiso..ya sebab semua barang-barang dijual datang jauh dari Jepang maaa..
semuanya comel-comel,unik dan takde di kedai dua hengget berdekatan rumah anda..terutama kalau anda minat memasak,membaking haaa best wehhhhh..
setakat ni yang biasa saya menterapikan diri di Daiso kat I0I Mall Puchong..Kekadang pi sana semata-mata nak menterapikan jiwa kat Daiso je setelah itu terus blah hikhikhikhik..
Dulu penah cerita tentang keobsesan saya terhadap butang kan hahahaaa.yea bukan takat butang yang ribu-ribu lemon itu je tetapi saya juga menggilai kain cotton dan linen terutama yang Designer Cotton..hikhikhik..
selain untuk kegunaan crafthing memang dah jadi pengumpul tegar pulak..
comeyy tak..Happy Hills-Michael Miller yang ni memang dah aim..sesangat dah order dah tetiba sold out la plak sebelum sempat sampai ke sini uwaaaa..memang suka jenis stripes selain owl pattern..
menambah koleksi owl sedia ada..sebenarnya dah penah ada dah yang pattern ni tapi background dia putih..sayangnya dah abis guna..tinggal seciput buat kenangan..hope ade restock semulaaa..
yadaaa..yadaaaa..suweetnyaaaa..manisnyaaa
dulu-dulu suka yang ni..stripes juga..sebab colorful memang pojaan hakak noksss..tapi rasanya tak tau lah mana nak dapat hope masih ada ade..aritu tengok katalog kat sinun ade tapi tak taulah la ni masih ade ke tak..orang tu kalo nak pulang ke malaya tolong ushar-usharkan yek untuk kiterrr
Motip tetiba bercerita tentang kecintaan saya...sebab saya sudah berkenan sama ini mau cari ni..mana mau dapat sudah ke kedai bakeri udah tapi yang ade jenis bulat untuk wat benjo..saya mau toys ini..hapekebendenyaaaa tuhh..
jeng..jeng taraaaaa..

 ko haderrr..bunga-bunga telur nama di berii..comey dakkk
dan saya saspek ianya barangkali ada di Daiso tapi hari tu masa lepas raya ada pi sana tak terperasan lak menda alah ni tapi macam adaa jee hehehehe..agak-agak sapa tau mana ada ni yek
**semua gambo cantik menarek itu ehsan ankel google**

FAKTA :Menaip entri ini dengan keadaan mata mengantuk..tetiba hapdate belog memalam sebab Cik Buchuk Intan Payung tak sihat la ni..doakan beliau lekas sembuh yek..tidak asek menempel je..beliau terkena penyakit ayam..eh ciken pox bukan pork yang haram tu yekk mintak simpang laaaa..

5 ulasan:

.::Lynn::. berkata...

daiso mmg terbaik!

Cik Puan Nurul berkata...

yuppp..meme pung huhu

Ahkak Geli berkata...

daiso? kat ne ni weih..menarik ni..sebab nak goreng telur bentuk bunga!! wei, sms kat mana weih...petang ni jugak aku monteng keja nak pegi daiso

syahirooAhmad berkata...

erkk...macam tahu2 je.. ritu saya baru pi daiso kat HArbour place klang, beli pewangi kereta.. walaa..bau dia tak kua.. haish..nyesal beli.. mmg barang jepun.. tapi saya jangkakan menda nih sama macam kedai dua ringgit...

syahirooAhmad berkata...

kalau tgok kat info produk, semua barang daiso yang buat..

Tapi yang bestnye kedai ni, kita dapat usha barang dari jepun yang mereka cipta.. sangat unik...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...