Mereka Yang Terbaik..!

4/18/2012

Bukan niat mendera perut..

Kesibukkan yang melanda telah menyebabkan daku tidak berkesempatan mengemas kini belog kesayangan..maka nya hari ini kita cuci mata sambil mendera perut sahajalah yek..nanti-nanti akan ku cuba membuat masa untuk meraban barang seperenggan karangan di ruangan ini..zassssssssssss
mango mousse sejuk dan lazat serta sangat bagus untuk daku yang dalam proses meleperkan badan..resepi di sini..ini ulangan dah penah buat huhu..kalian boleh juga gantikan dengan strawberi atau coklat ikut selera anak tekak memasing.

Anak kecil sangat cerewet bab makan tapi kalau mentekedarah di restoran terkemuka dia suka makan kuew teow ladna tau..so daku buat la sikit untuk sajian tengaharinya resepi amik sini ada ubah sikit-sikit biasalah kan ikut selera anak tekak si kenit laaa
seafood lasagna pedulikan ejaan terbalik kat gambar di atas..biasalah nak cepat punya pasal muahahahaha..biasa daku buat guna daging atau ayam cincang sesekali tukar selera kan..seafood ternyata lebih enak dan Qaseh dan abahnya sangat menggemarinya jadinya aku buat untuk dorang huhu..resepi ikut belakang kotak lasagna instant(tak payah rebus) San Remo cuma daku gantikan daging kepada seafood kan..kalian boleh juga google resepinya bersepah kot huhuhu

memandangkan dalam proses meleperkan badan maka nya..nah ayam panggang sajok untuk CPN..buat sebelah je aku seperti biasa makan bahagian dada tanpa kulit yang selebihnya anak dan suami lah mentekedarahnya huhuhu..
guna resepi Kak Nor tetapi selalu tengok Kak TTM yang masak ayam Rosemary ni kan..kebetulan herba Rosemary masih banyak kat rumah itu yang mai idea nak buat tu...untuk pengetahuan kalians aku tak masukkan garam langsung ya..cukup sekadar rasa sebab dah masukkan stok ayam kan. .Macam biasa durhaka terhadap resepi itu wajib muahahaha.


Kata Jejari CPN : sebenarnya ada banyak lagi gambo keji mendera perut..tapi nanti-nantilah huhuhu...zasssss sambung kerjaaan yang bertimbun

5 ulasan:

Aisumi Chan Kawa'i berkata...

hahah.. memang betul2 dera nih :P

Yaati Nor berkata...

teruja saya tengok ayam panggang ituw..

Salmiza berkata...

dah macam kt restoran plk tgk...mesti sedap ni...:-)

salam kenal...

Cik Puan Nurul berkata...

aisumi :hihi tang mana terdera tu

yaati :try la wat senang je


salmiza :salam kenal,ini masakan rumah yg menyerupai masakan restoran..hihi

anggerik lavendar berkata...

lapor sajuk masuk blog kamu ini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...