Mereka Yang Terbaik..!

6/13/2012

Edisi cuci mata : Warna-warna sensasi saya untuk 2012

Salam uolss...rindu menggamit nak bersiaran di blog kesayangan membuak-buak tau so apa lagi gunakan kesempatan yang ada ini kan.
Apa warna kegemaran korang sepanjang zaman atau untuk tahun ini?
Ikutkan trend warna yang tengah hot untuk  tahun 2012 ni antaranya Mint Green,Tangerine,Citron Yellow,Kelly Green dan Coral Pink.
Aku sebenarnya suka semua warna nak pulak yang nampak comel dan ceria ala-ala warna pelangi kan tapi bukan yang terang benderang ianya lebih kepada warna sherbet tahu apa itu warna sherbet? Pernah makan ais krim sherbet tak..haruslah ada gambonya kan nah untuk uolss

ini plak kuih apam yang menginspirasi kan warna sherbet ini..comel dan nampak feminin sangat kan.Sherbet colour atau warna sherbet ialah warna yang menyerupai warna pastel tetapi dengan tone yang sedikit terang.
Warna pilihan CPN untuk tahun ini ialah :

1) Mint Green

dah lama sukakan warna ni walaupun sebelum ni sangat takut nak sesuaikan dengan warna kulit aku yang selama ni hanya menyerlah cahaya keimanannya jika disuai padankan dengan warna yang terang benderang atau gelap sahaja..tetapi kalau nak kelihatan lebih remaja dan feminin dah tentulah warna-warna pastel yang lembut segini jadi pilihan.

2)Lilac
Warna ungu yang lembut dan sangat cantik aku sememangnya menyukai warna ungu tapi sebelum ni aku biasanya memilih  warna ungu seperti deep purple dan purple plum tapi sesekali mencuba sesuatu yang baru dan sudah tentu ianya warna yang hebat kan.

3)Kelly Green
Hijau terang yang sangat ohsem,memang suka warna ini dalam tak sedar aku sudah mula menyemakkan lemari dengan pakaian hijau terang segini.
4)Coral Pink
Warna pink seakan ikan salmon ini sememangnya menjadi pilihan aku tahun ini malah kerana itu juga aku sudah mula menyarungkan kembali sandal Clarks hadiah istimewa sempena hari ibu yang pernah diberikan oleh encik suami 2-3 tahun lepas yang warnanya serupa ini.Sandal tu memang best cuma aku sayang nak pakai kesana kemari risau rosak ke apa maklumlah pemberian orang harus dijaga dengan baik.

5)Apricot
 Jujur aku katakan yang aku rasanya tidak ada satu pun pakaian berwarna segini..atau warna oren dan yang sewaktu dengannya walopun aku ikutkan sangat suka dengan warna ini.Tetapi tahun ini aku berani kan diri membeli maxi dress warna oren cuma belum bersedia nak pakainya lagi huhuhu..

5)Dusty Pink
Sama seperti warna apricot warna pink belacan sebegini juga adalah antara warna yang aku baru-baru nak mencuba gituu..lembut dan sangat feminin..

6)Citron Yellow
Wahhh..sangat ohsem kan warna ni,aku tak banyak warna pakaian yang berwarna kuning mungkin kerana warna ini agak kontroversi kan di negara kita  tapi aku teringin sekali mengenakan dress dari warna ini..dulu rasa nyampah dengan warna kuning sebab sokmo masa sekolah dapat rumah sukan warna kuning huhuhu..

7)Electric Blue
Ini adalah warna kegemaran encik suami suka aku pakai..apa sahaja baju warna ini beliau sangat suka jika aku memakainya so ni kira warna sepanjang zaman gituu huhuhu..warna ni memang menyerlahkan warna kulit aku sebab itu beliau suka tengok huhu..dan ternyata memang lemari aku penuh dengan baju yang berwarna biru hahahahah
oklah cukuplah setakat itu dulu kalo nak cerita semua warna sampai esok pun tak habiskan..nanti ada masa nak cerita tentang fesyen kegemaran plak heheheh
gambo terakhir untuk cuci mata..nyum nyummmm
**Semua gambar adalah sumbangan ankel Google dan kenkawan..

Apa warna pilihan uolss plak untuk tahun ini?

8 ulasan:

♥cikmOt♥ berkata...

warna??? tentulah resia...hehehe...larikkkkkkkkkkk

Yaati Nor berkata...

saya pun tak suka waran kuning sebab dari darjah 1 sampaai tingkatan 5 duduk dalam rumah sukan warna kuning..tapi saya suka oren..dan tak minat biru..huhuhuhu..apa2 pun semua warna kat entri nie..owsem tuuu...

Yaati Nor berkata...

saya pun tak suka waran kuning sebab dari darjah 1 sampaai tingkatan 5 duduk dalam rumah sukan warna kuning..tapi saya suka oren..dan tak minat biru..huhuhuhu..apa2 pun semua warna kat entri nie..owsem tuuu...

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine berkata...

warna sume lembut2 je.. n plain je.. memang simple tapi menawan :)

TopsyTurvyMum berkata...

aku nak buat baju raya kaler electric blue..auuww!!

Irfa berkata...

kdg2 rasa kurang yakin nak pakai kaler yg menyerlah..smpi penah di komen dgn kawan 'knape la suka pakai warna org tua ni?'..huhu

abby berkata...

dari dulu lagi sy mcm 'takut' sikit nk pakai warna2 pastel/ sherbet ni, rasa mcm oh my, kontranya ngan kulit :) .. tp pink boleh pulak jatuh hati..asyik-asyik purple gelap, merah gelap, biru gelap, coklat gelap, kelabu gelap.. semualah gelap...cer citer mcm mana nk jatuhkan hati kat warna -warna ni? hehehe..

.::: Princess MOMOY :::. berkata...

momoy love fusia
yes
catching eye

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...