Mereka Yang Terbaik..!

5/26/2011

Hantu Makan Orang..

Malas benornya nak cerita pasal hantu urband legend ni tapi pasal hari ni hari Khamis..eh apakah kaitannya..sebab malam ni malam Jemaat kot wakakakakaka..ok jangan pandang belakang seriau tetiba..korang pernah dengar cerita hantu makan orang korang tau baru malam tadi acik tau pasal cerita ni sangat femes dan dikaitkan plak dengan Highway Karak..cisss berdebah laluan utama tu nak balik kampung acik kat Lanchang bukan itu sahaja pekan Karak juga tempat shopping acik masa sekolah selalu gak kesana..sebetulnya dah lama orang sebut pasal puaka di Highway Karak terutama jalan lama KL- Bentong tu tapi kiteorang memang tak suka lalu kat situ last pernah lalu pun suatu senja masa tu baru peknen kan Qaseh sebab nak singgah umah kakak acik kat Raub..iskhh memang tak suka jalan tu meskipun orang kata shortcut kalau time jam sesuai sangat bukan apa jalannya agak sunyi hutan kiri kanan risau kalau rosak kereta tetiba nak cari sapa lagik-lagik kalau bawak anak kecik..so memang lalu highway baru la ikut LPT tu..walopun ade org kabo lalu jalan lama jimat sikit duit tol ahhh dulik laa yang penting keselamatan dan keselesaan..
Kembalik kepada topik,cerita hantu makan orang ni acik tau selepas baca kat sini..malas acik nak copy-paste ceritanya so korang baca sendiri la betul atau tidak ntahlaahhh tapi sepanjang acik lalu duk berulang kali balik kampung bertahun-tahun ni setakat ni takdela lagi kena apa-apa,lagipun kiteorang memang akan balik siang hari jarang sangat balik malam-malam memang acik takmo balik kampung malam-malam buta sebabnya biasanya jalan sesak nak-nak kalau hujung minggu,taknak nyusahkan orang tua kat kampung tengah malam buta bukak pintu..last sebab takut hahha..takut apa takut semua menda hikhikhik.
Tetapi pernah gak kiteorang balik memalam contoh masa nak raya tahun lepas kul 3 pagi kiteorang masih stuck kat highway masa tu kabus tebal,sejuk tak hengat tapi tak takut plak sebab ramai giler orang lain sama terkandas gak..pastu lebih kurang 2 minggu lepas pun balik memalam gak senja lagi time tu bertolak sebab hantar MIL balik Jengka sebelum tu ade kenduri kazen bertunang kat Shah Alam tak sampai hati nak biorkan MIL dan Tok balik naik bas kiteorang nekad hantar petang Ahad gak balik Jengka pastu gerak pepagik subuh esoknya balik KL.
Apasal tetiba sebut pasal cerita hantu ni sebabnyaa hari ni filem Karak-Laluan Puaka tu keluar kat panggung dengarnya semua cerita-cerita hantu yang orang duk sebut sejak dulu ada dikisahkan dalam filem tu..acik takde kepingin nak tengok jangan tanya sebab apa wakakakakaka..tapi semalam terbaca kat forum ade orang Karak rasa terguris gak pasal tajuk filem tu hurmmm no komen la pasal ni.so kalo korang peminat cerita seram boleh la menontonnyaa lebih afdal kalau menonton malam karang,amik tiket midnight ehh..


3 ulasan:

TopsyTurvyMum berkata...

suka beno deme kat sana buat citer antu yer..
Hantu Kak Limah jugak ler terbaekkk!! haha

Cik Puan Nurul berkata...

pasal antu kak limah xseremmm kelako lg aderr..aku xsuke cite antu deme ni yang suke buat cite antu..aku lg takut ngn antu pala itam..

menusuk hati berkata...

ha...malam ni jam 3 pagi..hantu akan muncul di bawah katil mu...muahahaha!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...