Mereka Yang Terbaik..!

6/13/2011

Sakit orang perempuan yang orang perempuan tak tahu ataupun buat-buat tak tahu..

Monday blues betui arini..sapa kata acik tak lalui monday blues gak haha sama je acik pung tetap rasa lemau pada hari isnin setiap minggu sejak dari dulu lagi tau huehue kecualilah pagi senin tu ade special yang akan berlaku contohnya hari raya ke,hari kahwin ke kan(jadah kahwin hari isnin plak..ade ke)
Sejak akhir-akhir ni rasa tak sihat la macam ade something wrong je kan,udah la lutut ni selalu sakit-sakit ngalahkan orang tua..orang kabo kalau lutut sakit tu sebab kurang cairan kat situ so lutut tu mengering bila nak bergerak mende hok dalam tu(tulang ke otot gitu la kot)bergesel maka tu yang sakit..orang la kabo..pastu gik la siasat google bagai punca sakit lutut ni sekali ada la yang bagitau kaitan dengan peningkatan lemak dalam badanla,kurang cairan la,kene banyak makan ikan la,kecederaan dalaman la,banyak bergerak ke hulur hilirla dan yang paling ngeri bila di kaitkan dengan 'angin bisa jin'..oooh emmm jayyy seriyess ngeri dibuatnyaa..sebenarnya menda ni pernah berlaku gak dalam keluarga acik..bukan orang lain mak sendiri pernah kena sakit berbelas tahun tanpa tahu apa puncanya susah nak berjalan sampai satu saat terbaring takleh nak gerak bila berubat sana sini tak tau sebabnya gi jumpa doktor pung dok tahu menda..pastu bila berubat dengan seorang ustazah ni dia kata ade kaitan dengan perbuatan busuk hati orang dan orang tu adalah jiran terdekat entahlah waallahualam..tapi menda gini memang wujudkan.
Tapi rasanya sakit lutut acik ni disebabkan banyak berdiri dan bergerak kot yelaa..buat kerja umah segala ke hulu ke hilir kan(think positive kikikiki)
Sebenarnya banyak je sakit orang pompuan yang korang tak sedor atau perasan..ni mengikut kajian rambang hakak yeaa..diknooon




  • sakit malas - malas segala-galanya sampai nak bercakap pun rasa malas


  • sakit angin puting beliung-dikenali jugak sebagai angin meroyan walopun angin meroyan yang sebenarnya bukan begitu,penyakit ni biasanya muncul time 'kedatangan bulan',pepagik buta moody kat tempat kije tak memasal kenkawan kena lahar tanpa sebab,awal pagi update status fesbuk sedang badmood(sangat sengal ok).


  • sakit tangan- sakit sebab banyak buat kerja contoh macam acik ni menjahit,melempang ,mencubit,menampo,mendebik,menseligi..bla..bla..


  • sakit hati-hok ni parah la sapa yang kena..huisshhhhh(sambil muncungkan mulut semuncung yang boleh)porak peranda kehidupan yang aman dek penyakit ni..malas cerita banyak semua pung tahu efek penyakit ni..ngeeee..


  • sakit mata-berpunca daripada sakit yang di atas dan berkait rapat antara satu sama lain..sakit mata dokleh langsung nengok orang lebih daripada dia..siappplaaa sakit mata itu membawak kepada sakitnyaaaa hatiii..


  • sakit kepala-sakit kepala sebab dok memikir masalah orang lain,sampai tak leh tido selagi tak tahu kesudahan gosip yang baru diketahui...siann


  • sakit mulut-oooohhh bahye ni..bahye ni..sakit ni memang payah nak berubat melainkan kalau mulut tu boleh di jahit,di zipkan,digam dan sewaktu dengannya.


  • sakit yang arif-haaa zaman ni memang terlalu ramai pengkritik bajet serba tahu..semua menda kalau boleh nak diperbetulkan semua menda dia nak hentam nak komplen itu ini..kekadang dia berlagak macam dia tu mulia sangat suka-suka hati dia nak jatuhkan hukum pada orang..tak cukup orang di sekeliling,sampai berita kat tv pun dia nak bantai,majelis kahwin umah sebelah pun dia komplen habis-habisan..senang cerita semua mendaaalaaaaa..
  • (updated lagi)sakit dompet-apekebende sakit dompet ni ehh..????buat-buat tak paham sambil garu-garu kepala yang beruban..acik pun selalu gak terkena sakit dompet ni,kira sekarang pun tengah kena..ni ade sapa-sapa nak 'ubatkan' dompet acik tak beliau amat memerlukan sumbangan daripada anda yang amat berhati mulia dan rajin bersedekah.


ade saper-saper lagi nak menambah di persilerkan...Tetiba terkena sakit malas plakk..malas nak tekan keyboard hikhikhik..

4 ulasan:

*Miss Geli^ berkata...

sakit dompet taknak ulas ke?

*Miss Geli^ berkata...

sakit dompet taknak ulas ke?

Cik Puan Nurul berkata...

ohh itu sakit jugakkan aku nak ulas gak tadi nanti aku tambahkan nya lagik huahua

Elly & Emmy berkata...

Mcm2 penyakit skrg ni...tapi pykt mulut plg bahaya..boleh bikin hati jadi sakit juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...