Mereka Yang Terbaik..!

9/24/2012

Selamat Hari Lahir Qaseh..cepatnya masa berlalu

Semalam hari jadi Qaseh..sapa-sapa yang berkongsi hari lahir yang sama selamat hari lahir gak diucapkan..
Aku perasan ramai anak kenkawan yang sebaya dengan Qaseh ada yang cepat sehari dua tak kurang juga lewat seminggu dua yang pasti ramai yang lahir pada minggu yang sama so konpem la korang pun berpantang time raya macam aku gak kan 4 tahun yang lalu huhu..
Takda mejelis beria-ria walaupun ikutkan nak wat lagu tu atas sebab-sebab tertentu takda mejelis..jalan-jalan dan makan-makan macam biasa.
Makan kat KR je abahnya Qaseh yang ajak makan sini lagipun ni salah satu tempat makan kegemaran si besday gurl ikut hati aku nak masak-masak dan piknik kat taman jadilah pehtu bagi Qaseh main puas-puas sampai jemu kehkeh..
 Berselera sungguh minah ni mencekik..abis licin baguslah aku perasan sejak akhir-akhir ni beliau makan banyak sikit daripada biasa maklumlah peralihan umur gitu kan haruslah makan banyak sikit nak-nak kalau bersuap memang abis tapi kalau dia makan sendiri kadang-kadang je abis nasi, biasanya lauk je yang habis..
nasi terbiar sepi tiada yang peduli kalau dulu-dulu aku yang akan peduli akan nasib nasi itu kini tidak lagi..dah lama aku pencen jadi DBKL so sisa-sisa makanan akan terus menuju ke destinasi sepatutnya tak perlu lagi  menempel di usus-usus aku lalu bertukar menjadi lelemaks degil pulok..

Ikutkan semalam lepas mencekik nak bawak Qaseh pi main kat mana-mana kan tapi pasal aku lama sangat dok dalam Cold Storage cari barang terpenting kononnya..maka  abahnya plan nak balik umah je tambahan plak abahnya nak suruh aku wat kek untuk Qaseh..maklumlah itu impian Qaseh sejak dulu ingin meniup lilin kek harijadi sendiri hehehhe

Tetapi aku lak di jajah bendera Jepun so biasanya dah macam satu kepantangan yang dicipta sendiri aku takkan nak buat kek atau masak apa-apa yang beria bimbang tak menjadi..aku sokmo gini bile piyed je mesti tak gemor nak membaking atau memuding apa-apa ntahlah biasa sangat tak menjadi so baik aku elakkan diri membuatnya.

Maka nya aku minta abah Qaseh jelah bantu buat kek sementelah aku cuma memberi arahan dan bantu sikit-sikit..alah lagipun buat Tiramisu je pasal tu je kek yang boleh dibuat dengan pantas dek kekurangan masa ditambah plak ianya kek feveret dak Qaseh juga abahnya..buat kek lain kang bukannya dorang nak makan aku dah tentulah dah bersara daripada makan-makan kek ni tolong buat boleh laa..

jeng..jeng

inilah kek besday Qaseh nampak comot biasalah bahan-bahan tak berapa banyak so buat apa yang ada yang penting ikhlas dari hati..ikut hati nak hias beria sikit tapi Qaseh dah teruja sangat..jadi oklah kan daripada takda hehhehe..


Budak kenit ni asalnya tak berbaju punyalah tak sabar nak tiup lilin kek dia..so cepat-cepatlah capai mana-mana baju kasi dia pakai..nak mekap pun tak sempat dah huhuhu

dah tak sabar-sabar kekdahnya..dah lama beliau nantikan saat ini wahhhh gituuuuu walaupun bukan kek idaman yang sepatutnya iaitu kek ada patung Barbie tu tapi omak ko ni bukan terer membaking kek nak ni je sompat buat pun..janji kek ni akan konpem abis..tak kuaser aku buat kek yang tak abis di makan orang..

Masa yang dinanti tiba..tutup lampu dulu..

lilin di hidupkan..

Masa untuk menunjukkan kemampuan vokal memasing..menyanyilah kami laki bini memalam buta lagu peberet dak Qaseh..yang hairannya hanya kami je nyanyi biasanya Qaseh yang suka nyanyi lagu tu kali ni dia cuma tersengih diam dan dok tarik nafas tak sudah-sudah..ala-ala nebes gituhhhh nak tiup lilin kan
Ok mak kau tacing gila ok..melihat babak ini mujur tak banjir rumah...macamlah anak kau nak pi berkahwin ka..nak pi berperang ke apa

Sungguh-sungguh dia tiup sampai padam lilin..motip aku rasa tacing sangat sebab sebelum ni kalau Qaseh nyanyi lagu 'Happy Birthday' tu dah last tu dia mesti wat aksi tiup lilin tepuk tangan segala siap cium pipi aku bagai so bila dah dapat tiup lilin bebetul haruslah aku rasa tacing gituh..boleh?

Muka happy giler dah berjaya tiup lilin kek harijadi sendiri..oh yea pompuan dalam TV tu tetamu kami tapi dia tak dapat makan kehkeh..

Masa untuk merasmikan upacara pecah tanah..hehhehehe

dah selamat di ngap oleh besday gurl dan bapaknya..sepatutnya lapisan cream cheese tu tebal sikit macam kebiasaan aku buat tapi kali ini pasal kekurangan bahan nipis jelah yea..janji boleh makan dan masuk dalam perut gak kan..alah sapa je yang nak makan pun huhuhu..

**Entri ni aku tujukan untuk dak Qaseh yang sejak seminggu dua ni suka menggodek-godek entri dalam blog ni..nak-nak yang ada muka dia..pastu gelak sorang-sorang..ntah apa-apa jer.

4 ulasan:

LYAfrina berkata...

selamat hari lahir buat qaseh... ank2 ni..sedar2 je dh besar kan.. sweetnyer kek birthday..simple..but nice...

ibunurin berkata...

selamat hari lahir qaseh.... moga membesar menjadi anak yang soleh dan sentiasa menyejukkan hati ibu dan bapa...

Daddy Ziyyad berkata...

Selamat Hari Jadi Qaseh...moga jadi anak yg solehah dan berbakti kpd ibu bapa saya doakan...Sebaya dgn anak saya ni..:)

Cik Puan Nurul berkata...

terima kasih uolss yang wishh besday tuk qaseh :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...