Mereka Yang Terbaik..!

1/04/2013

Hari-hari seterusnya..

Terima kasih pada yang mengomen di entri karangan semalam(sori lah anak pi sekolah mak ada masa panjang untuk mengarang)
Terima kasih atas pandangan kalian..
Semalam hari kedua Qaseh sekolah,drama pagi semalam menangis takmo mandi tapi lama-lama mandi jugak
aku dah tak ikut hantar Qaseh dah tak sanggup nak lalui adegan-adegan air mata itu..
Ni gambar pagi semalam,minggu ni cikgu suh pakai baju biasa dulu sebab masih minggu orientasi masih ada yang sampai lambat dan sebagainya kan.Nanti Senin ni baru kena pakai baju sekolah dengan tudung bagai dan balik pun lewat sikit setengah jam berbanding minggu ni.

menurut laporan abahnya Qaseh menangis masa mula-mula sampai je.
so semalam masa balik cikgu bagitau mula-mula Qaseh nangis lepas tu elok je bermain dengan kenkawan yang lain sampai taknak balik katanya huhu
Tetapi masa balik semalam depan aku monyok je mukanya kemain taknak cakap apa,bila tanya pasal sekolah mula la mencebik nak nangis.

Lepas tu ada lebam plak di tepi matanya adoi..yang ni aku tak sedap hati menengoknya
Qaseh tak sudah-sudah belek kat cermin tengok lebam tu..
Entah kerjaan sapa pun aku tak tahu kalau kerjaan bebudak aku masih buleh terima
jangan kerjaan cikgu dah lah..manalah tau kan bebudak berdrama bukan sorang..nak layan dan pujuk sorang -sorang mau tak stress cikgu ye dak
Wahhh rileks jangan bersangka buruk..
Pepagi aku bekalkan sebotol fresh milk+milo untuk sarapan awal sebab  Qaseh tak lalu nak makan pepagi melainkan pagi tu dia lepas berak ke apa barulah dia jamah.Lagipun dia kan biasa lambat bangun jadi sarapan biasa kul 10 huhu.Masih berbotol susu sebab dia memang tak suka nak guna botol air ke gelas bagai.Jenuh beli cawan dan botol air comel-comel haramm di campaknya juga.Anehnya kat kedai makan dan umah  orang eloklak nak bercawan-cawan.Harapnya kat sekolah dia pandai lah guna cawan huhu.

Hari ni drama lagi Qaseh kali ni taknak bangun plak puas aku kejut langsung tak bangun
Ni kes tak cukup tidur,sebab dah tidur siang malam mula susah nak tidur..aku bangun pukul 5 pagi tadi dia masih dok uhhh ahhhh..pusing sana pusing sini..
Puas gak aku ambik air letak kat muka dia hahahaha..
lepas tu bangun tapi bad mood lah ngamuk-ngamuk
Apa lagi maknya pun pakai lah tudung siap-siap...Qaseh kalau nampak aku bersiap-siap jadi laju lah dia bangun.Tetapi taknak mandi terpaksalah aku hangkut gak bawak masuk bilik air.

Hari ni bagi pakai tudung comel-comel,tapi ade akalannya lagi taknak gi sekolah kalau aku tak ikut sekali
maka aku pi gak tapi masa sampai sekolah aku tak kuar nyorok dalam kereta muahahahahahaa
Abahnya guna taktik bawa pusing-pusing tepi kelas sambil ajak main buai bagai kan lepas tu tinggalkan dia..
melalak gaklah hope dia dah ok lah tu..sebab cikgu kata Qaseh nangis kejap je.

Seteruk-teruk Qaseh ada lagi tau yang lebih teruk tadi aku tengok ade budak tu umurnya dah 6 tahun dia punya mengamuk terseksa cikgu-cikgu sampai bleh berlari keluar pagar masuk balik dalam kereta..mujur kereta ayah dia parking depan pintu pagar kalau parking jauh seberang jalan mau tak eksiden budak tu berlari.
Cikgu cakap budak tu menangis ngamuk sampai petang..memang dia takmo gi sekolah katanya huhu


P/S : Minggu ni cerita pasal Qaseh dulu eh hahah biasalah kan..next week kita cerita pasal 2013 ok..apakah misi dan visi aku untuk tahun ini wahahahaha..

3 ulasan:

Daddy Ziyyad berkata...

dah 2-3 bulan nanti, Insya Allah Qaseh akan biasa minum guna gelas/botol kot...dia tgk kawan2 nya kat tadika guna botol...mesti dia akan ikut sama....

Cik Puan Nurul berkata...

harapnya gitulah kan

Tanpa Nama berkata...

[p]That is why budget aware women of all ages of all ages [url=http://www.mulberryoutletshopinuk.co.uk]mulberry bags outlet[/url] now love to spend money on low cost mulberry bags, wallets and purses . Mulberry Holdall Bags create movement as a midpoint part of the clothes development shows an valued job in selling and advertising . Series with flexible design, such as peak inclined duffel bag, tote, and [url=http://www.mulberryoutletshopinuk.co.uk]mulberry factory outlet[/url] mini tote and terrific proportion of hobo . After the buyer paid for were gratified, so to my [url=http://www.mulberryoutletshopinuk.co.uk]mulberry outlet store[/url] warehouse grading is very good . Two gentlemen [url=http://www.mulberryoutletshopinuk.co.uk]mulberry outlet shop[/url] passed by her, cigarettes glowing in their mouths . Designer handbags, regardless of the occurrence of both personal and online shops who deal sacks for example and Mulberry handbags at cut-rate charges, are still very expensive . You will now mulberry low cost bags handbags, mulberry bags [url=http://www.mulberryoutletshopinuk.co.uk]mulberry outlet[/url] wallets and pals in your wallets, watches and any member of your household exceptional function . Never use a hard bang dryer [url=http://www.mulberryoutletshopinuk.co.uk]mulberry outlet uk[/url] or any kind other to dry a bag.[/p]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...