Mereka Yang Terbaik..!

1/08/2013

Minggu ke dua

Minggu ke dua sudah cepatnya kan..
Pepagi cam biasa  kena hadap drama swasta Qaseh takmo bangun dan mandi
Minggu ni dia masih orientasi..masih untuk sesuaikan diri dan berkenalan rapat dengan kenkawan
Pagi ni walau menangis taknak sekolah tapi bila masuk kawasan sekolah dan nampak cikgu terus senyum..
kena tinggal pun tak nangis..
Ok harap lepas ni takmo dah berdrama yea
Sabtu lepas upah beliau Oreo Crepe sebab semakin menunjukkan perkembangan yang baik sejak masuk sekolah kan..biasa buat crepe doyan dan jagung saja ngengada buat guna Oreo plak..

ajak buat sama-sama beliau neh ade minat suka masak-masak macam aku masa kecik-keciklah suka main masak-masak
curik-curik masuk dapur ambil telur,ambil kuali buruk yang dah kepot sana sini
pehtu pi main ngan kenkawan..
tak main lah masak tipu-tipu
kami memang masak bebetul tauuu
tapi rasa cam sedap sangat hahaha walau nasi agak lembik
telur dadar agak masin hihihi
Pastu aku suka masak bunga kertas warna merah tu konon-konon buat air sirap hahahah.
Sayangnya anak- anak kita kini harus berdepan dengan cabaran hidup yang lebih sukar..jangan harap nak merasa kebebasan dan keseronokkan bermain macam aku masa kecik..
aku tak pernah ade mainan atau anak patung ke apa..
kami tak perlukan itu semua..bila rasa nak main tembak-tembak kami akan buat senapang kayu..
pelurunya guna buah senduduk..
Eh dah melalut lak kan..takpe next time aku nak stori mori kenangan zaman kanak-kanak yang super duper ohsem tu hahhahahaah



5 ulasan:

Daddy Ziyyad berkata...

anak saya kadang2 suka jugak main masak masak, masak kek...tapi yg dalam tablet la...bukan real punya....hihihih

LYAfrina berkata...

bgus.. dari kecik dh minat msk2..nnti besar dia mkin berminat & akan jd pndai memasak nnti

Nor Mohammad berkata...

Untung kita dulu main masak betul2 biar hangit pun...budak sekarang main masak pun dlm komputer je.

Ehh menawan la rupa crepe oreo tu...kreatif!

Nor berkata...

tertinggal sebaris ayat lagi...

filling oreo tu taruk biskut cam tu tak buang creamnya ye?

Fifi Nadhrah berkata...

salam kenal dari fifi.. syoknye zaman dulu2.. siap buat khemah atap daun pisang lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...