Mereka Yang Terbaik..!

12/15/2011

Cabaran sajian pantas

Kejadian masak-masak 2 minggu lepas rasanya..time sibuk menyogo seharian ingatkan balik rumah takyah masak dah haha sekali kena masak jugak..
so bebetul cabaran sajian pantas ini..
mujur juri tak banyak mengomen selain ngap sampai abis..
debone ayam pun laju-laju perap ayam pun setengah jam je dengan seulas dua bawang putih tumbuk pecah,sedikit lada hitam tumbuk kasar,sedikit kicap soya,sedikit garam atau stok ayam,herba oregano dan sedikit gula perang.
Untuk kuah black pepper resepi amik sini yea cuma kali ni daku kurangkan sedikit kepekatannya.cuma letak sesudu kecil tepung gandum dan tak masukkan susu segar.
pasta guna kuah segera dalam tin yang tomato pedas kot gitu..kalau ikutkan tak suka makan yang kuah dalam tin suka lagi buat sendiri tapi masa tak cukup nak masak kuahnya lama makan masa berjam-jam kang ade yang kebulur ngamuk guling-guling sebab tak dapat makan lagi hihi.
nak kasi nampak menarik tak memasal alfalfa dan kacang peas jadi hiasan sampingan asalkan menda alah tu boleh dimakan padahal alfalfa tu nak guna untuk masakan lain tapi sebab dah nak cepatkan tak sempat nak kelebet sayuran lain dalam peti ais capai je apa yang mudah dihidangkan..
rasa lapar la pulak bila nengok balik gambar ini..warghhhh dahla demam,lidah tawar mula la ngidam nak makan yang macam-macam huhu..

Nota : Jangan pelik nampak akhir2 ni daku sering masak pasta ngan ayam la apa la..Qaseh akhir-akhir ni takmo jamah nasik.dia ratah lauk je kalo makan.Tapi pasta dia suka makan so nak bagi seimbang dengan karbohidrat,protein dan serat segala kena la masak gini..sebab kalo masak ghupa ini abis dia makan.

3 ulasan:

♥cikmOt♥ berkata...

perghh...memang terbaik la...sangat pantas ok...tapi nampak sedap...rajinnya

Cik Puan Nurul berkata...

cik mot:
takde la simple je ni..akhir2 ni anak xmo mkn nasi kena cari solution nya supaya dia dapat makan makanan yg seimbang juga..kebetulan dia suka pasta maka dia makan la jugakkan tidak ayam tu jela dia ratah kalo idang ngn nasi.

Aisumi Chan Kawa'i berkata...

hahaha~ sumi pun dah rasa lapo balik dah.. walhal baru makan nasi lemakk..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...